söndag 21 oktober 2012

Nu väljer vi Ljuset - Sunday Spirit Inspiration

Sidenmålning av Anne Solveig

Den Sanna verkligheten - The Real world!
Kära Gudinnor! Jag försöker sätta ord på ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat ....något jag känner och vet djupt inom mig och längtar efter att leva mer och mer .. Det känns som orden inte räcker till ... men kanske är det något i det jag skriver som du känner igen i dig och som slår an en ton! Tänk om det är så enkelt att vi helt enkelt bara kan besluta oss för hur vi vill tänka och uppleva världen. Ja ungefär som om vi kunde se två olika världar bredvid oss och välja vilken vi vill stiga in i.

Den ena är illusionen eller drömvärlden.
...där vi tappat kontakten med vårt sanna jag.. där vi tror att vi bara är en kropp som en dag ska dö och försvinna... den världen bygger på ett tankesätt som innebär skuld och dömande, där vi tror att vi inte är tillräckligt bra, vi vet inte vilka underbara fantastiska själar vi är, vi kämpar på för att känna oss värdefulla, arbetar med det som är tråkigt och trist,  äter fel och blir sjuka, dömer varandra, lider och där finns en massa rädsla...

Den andra är den ljusa, sanna världen.
... där identifierar du dej med din själ.. ditt eviga jag... den delen som är ett med Gudinnan... därmed vet du vem du är.. du ser ljuset och det gudomliga i dig själv och andra och du vet att du alltid är trygg och fullkomlig.... där är du alltid hel....fylld med ljus, frid, glädje och kärlek.... ett med allt och alla och egentligen redan hemma i ljuset... därmed fungerar också allt mycket enklare i ditt liv... din inre tillit och kärlek speglas i din tillvaro.

Tänk dej nu att någon säger - Välj nu!...
...men du får inte välja båda...för det går inte...  kanske är det så enkelt.. Att du och jag bara kan bestämma oss just här och nu för att välja att leva i den Sanna verkligheten... välja ljuset, kärleken, en högre medvetenhet. För egentligen är vi ju redan där .. så det finns ju faktiskt inget val.. och en dag kommer vi att bli helt medvetna om denna sanna verkligheten hur som helst om det är så som ACIM och många andliga läror säger att vi är på väg hem hur som helst.. vi kan inget annat eftersom det är vårt sanna ursprung...

Ja ....tänk om det är så att vi redan är hemma!
Ja att den sanna delen av oss.... vår själ...vår spirit... Gudinnan inom oss.. redan är hemma i ljuset..... ja det är i alla fall vad A Course in Miracles säger.. och visst känns det tryggt och fint att tänka så...



" I am spirit a holy daughter of God
free of all limits, safe and healed and whole" 
ACIM

Så låt oss besluta att Nu väljer vi den Sanna vägen !
...kanske är det så enkelt som att vi bara börjar älska och uppskatta oss själva mer och mer... vi börjar säga snälla saker till oss själva i spegeln... vi inser att vi är underbara precis som vi är... och vi väljer att se ljuset och sanningen i andra med... vi slutar att fokusera på deras "fel" ...  vi släpper rädslorna och inser att vi är trygga... .Vi inser vilka underbara gåvor vi bär inom oss och vi börjar dela med oss av dem mer och mer... vi sprider ljus och kärlek och harmoni... Vi går ut i livet och ser all skönhet som är där och sänder tacksamhet till den Stora Gudinnan....Vi inser att vi är redan hemma och att Gudinnan finns alltid där inom oss och runtomkring oss och hon ser till alla våra behov... Vi har tillit till att allt är väl och vi vilar i hennes famn.


Vila trygg i hennes hand. 

... och plötsligt en dag... kanske redan idag eller i morgon... så känner vi att; Just nu njuter jag av att leva... Just nu lever jag i den sanna verkligheten... Just nu är mitt liv gott! ...När vi tar tillvara de stunderna då tror jag de blir längre och längre... och skulle vi glömma så kan vi ju alltid välja igen...  och igen och igen... vi kan bara varsamt borsta av oss dammet när vi snubblar... resa oss upp och fortsätta och älska oss själva hela vägen och uppmuntra varje steg vi tar hem till dem vi är.

Jag säger inte att det är enkelt...  
men jag säger att jag vill och jag är redo....
och jag vet att vi kan ta ett litet steg i sänder.... 
och vi kan ju börja idag ...häng med...

Ha en fin Söndag i din Sanna verklighet !
Kram Anne Solveig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig