söndag 14 oktober 2012

Bruce Lipton på besök i Gudinnerummet!

En Minihelg med Bruce Lipton
Ja nu kom det visst en man till in här... men det kan ju vara trevligt då det är en man med ett så hoppfullt budskap och med en så fin balans mellan huvud och hjärta. ...

Sent i Torsdags kväll fick jag ett erbjudande att hänga med på en kväll + en heldag med Bruce Lipton... Jag visste väldigt lite om Bruce men det kändes ändå rätt. Det verkade enkelt att ta sig till Köpenhamn och min väninna Eva hade redan ett dubbelrum där som vi kunde dela.... Så även om jag sett fram emot en mysig och lugn hemmahelg så har jag även lärt mig mer och mer att följa det där ljuset som bara känns rätt på något sätt... samt att jag kunde ju njuta av en lugn Söndag hemma...

Nu vill jag berätta för er lite av det Bruce förmedlade- varvat med mina egna tankar... Jag kommer inte gå in på exakt hur det fungerar vetenskapligt för det känns lite över min förmåga även om jag förstod det mesta. Den som är intresserad får själv läsa sig till detta. men det som kändes allra mest givande för mig var nog ändå att få en djupare vetenskaplig förklaring och bekräftande av att det som jag länge vetat och som är Louise L Hays och många andras budskap. Att våra tankar och vår omgivning i hög grad påverkar våra celler och våra kropp...och att Kärlek är det som helar allra mest vilket Louise alltid har sagt!

Jag börjar med det som var fredagskvällens tema ...

Honeymooneffekten
Hur skulle det var att leva kvar i den känsla av glädje, entusiasm och kärlek som vi har när vi är förälskade... Det handlar mycket om att vara kvar i medvetandet i nuet säger Bruce...vilket vi är när vi är i kärlek. När vardagen sen kommer med en massa sysslor så agerar vi oftast från den inprogrammering och den ofta begränsande uppfattning vi bär med oss om oss själva och världen och som skapats redan när vi var små. För att kunna vara kvar i honeymoon-känslan behöver vi ändra den inprogrammering som inte fungerar för oss - tex om vi tagit till oss att vi inte är bra nog.. inte värda att bli älskade m.m. Genom att se på vad som inte fungerar eller känns bra i livet så kan vi kan vi bli medvetna om vilka beteenden och tankar som styr oss och ändra det genom att programmera in nya tankar... det finns idag många olika sätt att göra detta på.

Detta är ju inget nytt men tål att upprepas på nya sätt!
Louise Hays metod är ju genom affirmationer där vi även stärker den ny känslan "vibrationen" som vi vill känna... Idag finns även många andra sätt att ändra djupt inprogrammerade trostankar vi bär med oss och som inte gör oss lyckliga...Bruce själv sa, när jag frågade honom, att så fort han får syn på en tanke som han inte vill bära med sig så fokuserar han medvetet på att ändra den till en som är mer sanna och kärleksfull.

Vi kan finna en god känsla inom oss och stärka den
Jag tror han kommer berätta mer om Honeymooneffekten i den bok som snart kommer ut... Min egen reflektion är att ju mer vi är i kärlek.. ju mer vi väljer kärleksfulla tankar till oss själva och varandra.. ju mer kan vi vara kvar i denna känsla... samt att vi även medvetet kan hitta tillbaka till hur det kändes att vara förälskade...kära eller må riktigt bra.. Ja vilken god känsla som helst som vi haft och som vi vill känna mer av... Ju mer vi fokuserar på den ju mer kommer vi kunna uppleva den i vårt liv...

"Everyone in this room is energy connected to each other"
 Bruce Lipton

Lita till din känsla och "vibbarna"
En annan sak vi kan bli mer medvetna om det är att alla människor och djur har som ett energi fält runtomkring sig. En Gasell vet mycket väl att det inte är läge att gå fram till ett lejon... Den springer så fort den kan... Men vi människor som är så mycket i huvudet vi lyssnar inte alltid till våra "vibbar" jag kan tex själv känna att många små konflikter mellan mig och Peter hade inte alls behövt hända om jag hållit mig undan från honom när han kanske var upprörd eller i obalans... och säkert är det tvärtom från hans sida. Samt att jag skulle kunna lita mycket mer på när jag känner eller inte känner för att träffa någon eller vara i en viss situation. Bruce visade och förklarade mer vetenskapligt hur energi som vibrerar i harmoni förstärker varandras energi. Jag kunde därmed förstå ännu tydligare varför det blir en så stark positiv härlig känsla på t.ex Kvinnofestivalen.. samt att det är ännu enklare att gå djupare i stig själv på Gudinneretreaten eller när vi mediterar tillsammans.... Vi alla stärker, inspirerar och lyfter varandra ...våra energifält smälter samman och höjer varandras energi... Ja ungefär så.

Medan det är tvärtom när vi möter någon som inte är på samma våglängd... då kan vi totalt tappa vår energi... Så vi kan ha mycket nytta av att vara lite mer vaksamma och känna in vilka människor vi vill möta eller prata med... för de kan verkligen antingen lyfta eller sänka vår energi.

"The biggest mistake you did in your life was not going by your feeling.
Please understand, you have to trust your vibes"
Bruce Lipton

Kärlek Helar.. är vetenskapligt bevisat! 
Imorgon delar jag lite mer tankar om Bruce positiva budskap ... att det är inte våra gener som styr oss... utan vår omgivning och våra tankar påverkar i hög grad vår hälsa och därmed har vi själva kraften att se till att vår kropp förblir frisk eller kan helas när den är sjuk. ... Bruce förklarar det som Anita Moorjani säger - Att Kärleken och Glädjen kan Hela Allt...

Ha en fin Söndag... Stor KRAM Anne Solveig


1 kommentar:

  1. Jag älskar den här bilden på honom! Helt fantastisk. Verkligen hjärta och hjärna!! Och naturen! Och helheten, och glädjen. Jag vill se likadan ut ;) bestämmer jag nu!!

    Tack!

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig