tisdag 4 oktober 2011

I can begin again...to live in Joy!

I CAN BEGIN AGAIN

I can begin again, I can begin again
I can, yes I can
I can begin again, I can begin again
I can, yes I can
I can begin again
Choose to feel good again
Appreciate again
Fall in love with life again
I can begin again

No matter where I've been
I can begin again now!

Från CD:n Joy Joy Joy med Francine Jarry & Abraham/Hicks


Cd med upplyftande budskap
Abraham/Hicks som jag älskar att lyssna till har gett ut två CD med deras budskap med musik till. Dem vill jag beställa för det är ju så bra att ha positiva affirmationer som vi tar till oss på ett djupare plan. Dessutom lär de ut djupa andliga sanningar som gör att vi kan se på världen och det som sker på ett nytt sätt och få nya verktyg att skapa våra liv i den riktning vi vill och som ger oss glädje.

Hela förra vintern myste jag i soffan
...och lyssnade på DVD med dem och jag fick till mig så mycket som lyfte mig och gav mig ny inspiration och tillit samt en djupare förståelse för att vi hela tiden skapar vårt liv utifrån det vi fokuserar på och att vi därmed kan välja att skapa det bästa liv vi kan tänka oss och även njuta av den skapande processen.. vila i den i tillit.
Därmed ser jag fram emot hösten och vintern....och att igen få sitta uppkrupen i soffan och lyssna och inspireras .. men dessa Cd med musik till känns också  så fina och dem kan man ju även lyssna till när man t.ex kör bil eller gör andra saker...

Vi kan välja att ta in positiva bejakande budskap
...och vi lever i en tid när det finns en massa CD, böcker, filmer m.m. ...det är bara att välja ... och det vi väljer att fokusera på kommer garanterat att påverka vårt liv i den riktningen... och det bästa av allt är att det alltid är rätt tid att  börja på nytt.. ja precis Nu t.ex.. ändra bara en liten tanke. till en som känns lite bättre och fortsätt sen med det.. Visst är det enkelt.. gäller bara att inse hur värdefullt det är och ge sig tid till det. (Varmt tack till Inger som tipsade om CD:n Joy.)

Kram Alla Gudinnor
.. sitter just nu i solen på ett underbart Öland... och ska snart åka tillbaka till ett lika underbart Mundekulla... från paradis till paradis...Ja Mundekulla började ju med en tanke.. eller var det kanske Gudinnan som viskade i mitt öra.. och jag bara lyssnade... och det Gudinnan ger oss inspiration till det tar hon också hand om sen... när vi lyssnar och har tillit.... och vandrar vägen som hon leder oss till... som kanske är "less traveled" för vid de stora asfaltvägarna kan vi inte höra fågelsången... och inte hinner vi se blommorna heller.. men de mindre små grusvägarna...där kan vi vandra med en sång i hjärtat...och njuta av stillheten.... blommorna och fågelsången.... och ha tillit till att vägen leder oss i samma riktning som sjunger i vårt hjärta....

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig älskade Anne Solveig, att hösten och vintern är perfekt för att lyssna på musik som gör en glad och se DVD med tex Esther Hicks i full aktion. Hon är en fantastisk Gudinna.
    Jag vill med Kärlek och värme även rekommendera.
    ”Getting into the Vortex” Guided Meditations CD and User Guide by Esther and Jerry Hicks (The Teachings of Abraham)
    Jag älskar CDn, att höra Esthers mjuka underbara röst med ljuvlig avslappnande musik. Jag får en känsla av
    Lyckasalighet, Kärlek, Universalitet, Frihet, Befrielse, Glädje och Klarhet.

    Insikter leder till sanning vilket är Kärlek i aktion.

    Kärlek är som vatten, om den inte flödar stagnerar den.

    Ett helgon sägs ha uttryckt det så här:

    ”O, berusningen av min Kärlek – förbli lycklig stark och god. För du är den ända läkaren och det ända botemedlet för alla mina plågor och bekymmer”

    Något som fått mig att se på Tinnitus på ett positivt sätt var när någon påstod att Tinnitus kan man få vid uppvaknande. Det är naturligt. Att utbrändhet är uppvaknande. Att universum är energi och vibrerar med ljudfrekvens. Tinnitus påstås vara just detta, att du hör universums vibration.

    Säg till er själva kära älskade Gudinnor varje dag: JAG ÄLSKAR DIG! JAG ÄLSKAR DIG! Efter ett tag känns det helt naturligt att säga detta till alla i hela världen. JAG ÄLSKAR DIG! Med Kärlek Inger

    SvaraRadera
  2. Just nu blomstrar min inspiration och jag vill så gärna dela med mig av min glädje till er Alla. Anne Solveig du är en av anledningarna till min enorma kreativitet just nu. Jag har följt din blogg mycket länge och nu spricker jag av Glädje och Lycka.

    Robert Holden PH D affirmation (HealYourLife)
    To help you be more present in your life today, stop what you are doing once an hour and ask yourself, "Where are my feet?"

    Eller som Loretta LaRoche säger i sin affirmation (HealYourLife)
    Riding a bike makes the wind rush by, the landscapes pop out, and your heart and lungs go "Whoopee!"

    Det finns en DVD inför vintern i soffan med Loretta LaRoche
    "Life Is Short - Wear Your Party Pants.
    Hon är en Gudinna med mycket Humor. Man skrattar och blir glad. Kram från en inspirations fylld Inger

    SvaraRadera
  3. Här är ett smakprov på "Abraham-Hicks Vortex Guided Meditations" med Esther Hicks. Detta är ett smakprov med en mix av "Well Being Meditation" och "Mostly Meditation Music" där du ser andnings rytmen på videon.

    http://www.youtube.com/watch?v=oUPTRGBrv2E

    På CD skivan får du olika teman där Esther pratar med silkeslen stämma och med samma musik som i smakprov, att meditera till som

    Preface
    Intro by Abraham
    General Well Being
    Financial Well Being
    Physical Well Being
    Relationships Well Being
    Mostly Meditation Music

    Det finns även en CD med musik och där Esther vägleder via Abraham som heter Law of Attraction directly from Source (leading edge music, leading edge thought)

    Kram Inger

    SvaraRadera
  4. Varmt tack för alla tips kära Inger. Vad roligt att höra att du funnits med här i Gudinnerummet länge samt att det varit en del av din insiration.. det glädjer mej...

    Det känns verkligen som din inspiration bubblar över.. härligt...Du har så mycket att ge att du skulle ha en egen blogg att uttrycka det i.. Har du funderat på det...

    Jag tror du skulle kunna inspirera många med dina positiv tankar och din entusiasm samt din egen djupa andliga förståelse och insikt..
    men självklart är du ändå varmt välkommen att fortsätta skriva här med.. jag uppskattar mycket dina inspirerande kommentarer....men det känns som att du ska ge till fler och då kan en egen blogg vara en fin möjlighet...Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig