tisdag 11 oktober 2011

Ett tydligt syfte

Jag ber om vägledning och en mängd vägledning kommer hela tiden till mig. Jag känner det som att en hel del behöver falla på plats inom mig.. innan jag beslutar,.. eller i alla fall väljer just då .. för sen är det även upp till livet hur det blir.. vilket känns tryggt med... Härom dagen när jag bad om vägledning från Mirakelkursen (ACIM) och slog upp en sida, hamnade jag på just denna mening.

"In any situation in which you are uncertain, the first thing to consider, very simply, is "What do I want to come out of this" The clarification of the goal belongs at the beginning, for it is this, which will determine the outcome. Without a clear-cut positive goal, set at the outset, the situation just seems to happen, and makes no sense until it has already happened."

Så den första viktiga frågan vi kan ställa oss när vi står inför ett nytt val eller en ny möjlighet i livet är: - Vad vill jag ska komma ur detta? Vad är mitt mål om jag väljer den här vägen eller den här möjligheten?

"The value of deciding in advance what you want to happen is simply that you will perceive the situation as a means to make it happen. You will therefor make every effort to overlock whaqt interferes with accomplishment of your objective, and concentrate on everything tht helps you meet it."

När vi vet vad vi vill i en viss situation och håller fast vid det då kommer vi se till att det blir så.. vi kommer fokusera i den riktningen vi vill, helt enkelt.. och vi vet ju att det vi fokuserar på det kommer till oss..

"The goal of truth has further practical advantages. If a situation is used for truth and sanity, it's outcome must be peace."

När en situation används i ett gott syfte då kommer den leda till frid.  Ja när vi vill det goda så sker allt till det bästa för alla ...En god intention med en situation kommer leda till mer ljus, frid och kärlek. Därmed kan vi ha tillit när vi vet att syftet är gott.. livet är på vår sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig