lördag 22 maj 2010

Ayurvedahelg för kvinnor dag 2

Vilken underbar underbar underbar dag.
Satte mig en stund i solnedgången nere vid vår lilla dam vid den vedeldade bastun. Där finns en liten grå sliten trätrappa som vi använder när vi badar. Satt och njöt där av den sista kvällsolen och lyssnade på den underbara fågelmusiken och såg de små röda guldfiskarna och såg ut över allt som grönskade så otroligt friskt och vackert.... kände mig bara så lycklig och nöjd med dagen.. med livet och med att bo här i Mundekulla.

Lisette har pratat om egenvård idag..
och om att massera sig med varm olja på morgonen, vilket jag älskar samt om vikten av att lägga sig i god tid.. senast vid 10-tiden eftersom vi har den djupaste bästa sömnen före midnatt och även enklast somnar om vi lägger oss vid 9-10-tiden på kvällen. Så ikväll ska jag lägga mig i tid. Jag vaknar ändå vid 5-tiden varje morgon nu så då är det bra att komma isäng tidigt också.

Jag har prata om mitt favorittema - Skapa ditt liv
samt att deltagarna har gjort visionskartor ... vi har också dansat och sjungit och njutit av Agnetas fantastiskt goda mat... Jag hann även att få en massage av Mona som var så djup och skön och gav mig ny energi då jag varit lite trött eftersom jag sovit lite.

Livet är inte alltid så här lätt och enkelt ..
Det har varit en lång och delvis lite tung vinter, och det finns ofta utmaningar i att driva en verksamhet som Mundekulla , men det finns också väldigt mycket glädjeämnen kanske främst i form av de underbara människor jag har runtomkring mej samt de fina gäster som kommer hit.. och allt härligt som ständigt sker och den underbara platsen som just nu är som ett Paradis...
Nu är det ljuvligt och nu ska jag passa på att njuta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig