onsdag 8 april 2009

Att följa din egen unika stig.

"When a woman has faith in something greater than her intellect or her present circumstances, she is in touch with her inner source of power. Each of us have within us a divine spark. We are inherently a part of God/Godess/source. We can make this spiritual connection from our inner guidance. We need go no further than ourselves to find it." Christiane Northrup.

Jag känner mer och mer att jag hellre vill vila i mig själv och lyssna till min inre vägledning eller guide, än att läsa för mycket av andras kloka tankar om livet. En del av mig tycker dock att det är viktigt att läsa och har mycket tilltro till andliga böcker. Men en annan del av mig vill vila mer i mig själv och inser att endast jag kan känna min unika väg i livet och vet det som är bäst för mig.
Att gå vår egen unika väg.
Det är inte genom att följa andra som vi kan bli fullt ut dem vi är, utan genom att våga gå vår egen unika väg i livet. Någonstans på vägen har vi fått alla de kartor och vägbeskrivningar vi behöver. Någonstans finns det en ny stig som just vi ska trampa upp. En stig som ännu ingen har vandrat på. Vi måste ha modet att ta några steg in på den stigen för att kunna finna det som finns där. Kanske väntar oss det mest förunderliga äventyr som ingen tidigare har upplevt. Kanske är stigen fylld av ljus och blommor. Kanske finns det något helt nytt där som ingen annan har sett och som just vi ska upptäcka och sedan ge till andra och till världen.
Vi kan ha en egen kontakt med det gudomliga
Jag tror att vi kvinnor nu mer enkelt kan ha vår egen kontakt med det gudomliga. Jag tror att Gudinnan hela tiden viskar i vårt öra nästa steg vi ska ta, men vi måste lyssna för att höra det. Jag tror att hon talar till dig och mig mer och mer tydligt nu och därmed kan vi även få mycket inspiration och insikter genom att lyssna till varandra. Jag tror hon viskar i vårt öra nästa steg vi ska ta och jag tror hon går med oss på vägen och håller oss mjukt i handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig