tisdag 7 februari 2012

She might have a better plan for You!


Maybe the Goddess has another plan for you

Do you feel stuck... are you struggling to fulfill your vision…
Do you feel impatient that nothing happens?

Maybe the Goddess has another plan for you
Be open … listen to your heart
follow the path you feel inspired to walk

it might be something totally new
something you might never come up with in your own mind

Trust it… walk on… she knows better than you…
the way Home

Anne Solveig.


Det kanske finns en bättre plan för ditt liv.
Jag tror att vi inte alltid vet vad som är allra bäst för oss... Vi kan ha en idé om vad vi vill med vårt liv och ibland är den helt rätt och det är flyt i livet... men ibland är det stopp.. vi känner att vi sitter fast ... vi försöker men kommer ändå inte vidare. Det kan förstås bero på flera orsaker men en orsak kan vara att vi har valt fel plan.. och att det finns en plan som är ännu bättre för oss. Då kan det vara klokt att en tid låta våra egna planer vila lite ... be om vägledning och lyssna till de små tecken livet hela tiden så frikostigt bjuder oss på... se om det kanske tänds ett nytt ljus i vårt hjärta eller om vi ser en ny väg som plötsligt är upplyst.

Rensa... Rensa ...Ut för att kunna bjuda in ditt Nya Liv!!
Det kan inte betonas tillräckligt ... Vi behöver rensa ut det gamla för att bjuda in det nya... Allt som inte är du idag.. allt som inte är det nya jag och den nya framtid du vill bjuda in... skänk bort det...släng det.. släpp det. Du kommer känna dig så fri och du kommer märka att nya idéer och nya möjligheter mycket enklare kommer till dig. Du kommer märka att det sker saker som du inte kunnat ana...

Ha nu en fin dag ...hur du än har det ...Jag låter Abraham Lincoln få avsluta detta inlägget.
Kram Anne

"I am not bound to win, but I am bound to be true.
 I am not bound to succeed, but I am bound to live by the light that I have." 

- Abraham Lincoln

3 kommentarer:

  1. Kändes så extra fint att läsa ditt inlägg idag. Tack. kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Anne, ibland tycker jag om dig extra mycket så där....
    Tittar in här lite snabbt, för det här är mitt andningshål just nu. Ville mest bara att du ska veta hur mycket det betyder att du finns här, att du skriver och delar med dig. Uppskattar det så mycket.
    Ha en fin dag!
    Kram från en överhopad Mia

    SvaraRadera
  3. Tack kära Pernilla!
    Vad fint att höra... Stor kram till dej.


    Tack fina Mia ...dina ord värmer ...det räcker med att se bilden på dej så vet jag att du är en jättetrevlig tjej....du utstrålar värme och vänlighet...

    Tack att du säger att Gudinnerummet betyder mycket för dig... för även om det är kul och meningsfullt att skriva för min egen skulle så känns det ju mer meningsfullt och jag får mer inspiration när jag vet att ni finns där och att det jag delar ger er något...

    Ha en fin dag.. och ett litet tips: även om du är överhopad... kanske du kan ta en stund då och då och stanna upp och andas och njuta i stunden... Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig