tisdag 3 augusti 2010

Detta är en God dag!

Jag är Äntligen på väg i det rätta flödet
Ni kanske har märkt att det varit lite av en inre resa för mig i sommar att välkomna mer och mer ljus och att ta nya steg i livet. När vi tar ett steg fram så blir det ibland ett steg tillbaka till det trygga och vanliga igen. Det har varit en inre resa både när det gäller min egen inre utveckling... min uppgift i Mundekulla och nära relationer.

Relationen i en utvecklande fas.
När det gäller min relation med min käre själsfrände, Peter så har det blivit mer och mer tydligt för oss båda att vi behöver rymd mellan oss just nu för att kunna utvecklas fullt ut till dem vi är samt för att kunna vara kärleksfulla med varandra. Därmed ser vi varandra just nu lite mer som syster och bror eller själsvänner. Det känns som vi därmed även kan uppskatta varandra mer igen. Hur relationen ska se ut framöver det får vi se och just nu finns det en fin tillit till att vi vill varandra väl och har en djup grundläggande kärlek till varandra. Mundekulla är ju vår gemensamma plats och lite som vårt gemensamma barn som vi båda vill värna om och fortssätta vara på och vi vill ju att Mundekulla ska fortsätta utvecklas och blomstra men att vi kan ge det just vi kan ge bäst på denna plats .. för mig handlar det om att utveckla mina kurser, retreater och kvinnoevenemang samt även ge mer tid och engagemang till min kreativitet.. sång, musik, skriva, måla... Därmed vill vi nu välkomna andra att komma in och ta hand mer om det praktiska .. och nu är det några fina personer som är på väääg...

Den djupaste kärleken följer det gudomliga flödet
Jag tror att den djupaste kärleken handlar inte alltid om att sitta ömt omslingrade och pussas hela livet. Den djupaste kärleken vill att vi ska bli hela som människor och utvecklas till allt det vi är så att vi kan ge allt det vi ska ge till världen. Peters och min relation har alltid varit en djup själsrelation där vi vetat att vi gemensamt vill ge mycket till andra. När vi fastnar i gamla mönster så stoppas ju det flödet lite... då är det bra med lite mer rymd och egen tid för att bryta det... Det finns tider i livet när det gynnar oss att vara mycket med oss själva för att finna ut djupare vilka vi är egentligen. Denna tid kan göra att något nytt ges utrymme att växa fram i oss själva och i relationen... så att vi därmed kan ha en ännu djupare relation... Det är också oftast lättare att uppskatta varandra när man är lite på avstånd.

Kvinnor i ursprungskulturer gav sig en egen retreat
Jag har hört att kvinnor i vissa kulturer när de var mitt i livet och barnen hade växt upp, gav sig ut i naturen och tillbringade en längre tid med sig själva. Detta för att de skulle släppa en fas av sitt liv och kunna gå in i sin nya roll som den visa kvinnan. Jag tror att det är lite det jag känner nu med.. att det finns nya uppgifter i livet som väntar och för att kunna ta mig an dem behöver jag lyssna inåt.. finna ännu mer min inre styrka och vara mer med mig själv och låta det nya få gro där och varsamt växa fram så att jag ännu mer kan förmedla Gudinnans ljus och kärlek och vara den Gudinna jag är.

Just nu är en bra dag för detta
Jag njuter av att ha den här dagen helt för mig själv... jag njuter av att kunna vara i det fina lilla huset på Öland.. njuter av att jag kan sitta här och skriva.. njuter av de fina kommentarer och meddelaande jag ständigt får här, i facebook och genom mail... tack... njuter av att min bok och det jag skriver kan ge inspiration till andra...njuter av att jag kan fortsätta läsa i min bok "Be så ska du få" och göra de fina övningarna där... njuter av att kunna bjuda hit lite väninnor och samtala om djupare tankar och växande. Nu ska jag bjuda er på en övning från boken som jag gjort några gånger och som känns jättebra... och redan gett mig en ny mer positiv anda... beskriver den på mitt eget sätt.

GUDINNESKOLANS SOMMARKURS ÖVNING: Uppskattningsflöde
Se dig omkring där du är.... och fäst blicken på något du uppskattar... se på det och tänk på anledningen att du uppskattar det.. se om du kan finna vad det väcker för känsla inom dig att detta finns i ditt liv... kanske tar tankarna dig vidare till något mer som har med detta att göra... fortsätt då att uppskatta det du börjar tänka på nu... om det blir stopp så kan du bara börja tänka på något nytt du uppskattar... håll på så gärna i 10 - 15 minuter och du kommer märka hur mycket du har i ditt liv att uppskatta och hur mycket du faktiskt uppskattar det.

Uppskattning ger mer av det goda
Det som är fint med den här övningen är att du försätter dej i det positiva vibrationsflödet... vilket gör att du kommer dra till dig mer goda saker. Denna övning kan göras när som helst och varför inte passa på när du står i en kö och väntar t.ex... Den är jättebra att göra innan du somnar på kvällen. Jag tycker det fungerar mycket bra att inte skriva ned utan istället dyka djupt in i den uppskattande känslan och riktigt känna hur du uppskattar det och vilken känsla det ger dig. Det fina är att den känslan gör att du kommer in i en ännu mer positiv vibration.. som drar till dig ännu mer av det goda...

Fick just ett underbart brev från en underbar Gudinna som även sjunger.. lyssna gärna och bli berörd.. det blev jag och följ gärna med i texten bredvid.

http://www.ubetoo.com/alicealvinstedt/31331

2 kommentarer:

  1. Kära Anne- Idag har du skrivit om det ämne jag själv kände ett behov av att dela med mig men inte vågade...Jag är så tacksam att du är så givmild och delar med dig av något så privat som en relation. Jag befinner mig just i det som du beskriver och det var underbart att genom dig få se på det utifrån. Jättevackert Anne och det är sann kärlek du beskriver. När vi ger varandra utrymme att få växa och bli den vi redan innerst inne är, blir jorden bättre och mer näringsrik. Det är en grund för växande.Tack än en gång kära Anne. Stor kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tack Pernilla.. kändes fint med din feedback och igenkännande... det verkar lite som det ligger i tiden... jag har väntat lite med att dela detta .. men nu börjar det landa och bli mer tydligt så det kändes dags, då det ju känns viktigt att kunna dela med mig här i bloggen det som ändå är en viktig del i mitt liv .. det går ju inte riktigt att utesluta det... Stor kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig