måndag 2 augusti 2010

Be och du ska få

The Gift- Gåvan
Ibland sänder vi ut önskningar och svaren kommer på ett sätt som vi inte riktigt hade tänkt oss…
Jag har sedan länge längtat efter egen tid.. stillhet, vila och bara vara.. läsa något djupt inspirerande. En bok jag länge har känt att jag ville läsa men inte hade fått tag i var ”Be och du ska få” av Esther, Jerry Hicks. Nu är det så att jag inte är så bra på att ge mig tid till enbart stillhet och vila, så därmed behövde livet knocka mig lite för att jag skulle ge mig själv den tiden. Det är ju alldeles för mycket spännande på gång i sommar och själv har jag tusen projekt jag skulle vilja utveckla .. så den sidan som längtade efter vila, egen tid och stillhet, blev inte riktigt lyssnad till. Nu var det dessutom Sång o Gång och jag befann mig på Öland och ville delta delvis i detta.

Lördag natt vaknade jag av en jobbig tandvärk.
Lyckades ändå somna om några gånger och på morgonen var tandvärken borta men jag liknande en hamster på ena sidan av ansiktet .. då kinden var svullen och tjock. Jag var även lite yr och mycket trött. Ringde akuttandläkaren som tyckte jag kunde komma in så de fick titta på det. Så det blev att åka in till Kalmar sjukhus som var det enda som var öppet. Den bilfärden borde inte ha gjorts av mig som var i ett trött och lite virrigt kanske även febrigt tillstånd.. men som tur var gick det bra.

Änglarna på tredje våningen
Blev vänligt emottagen av tre kvinnor i vita rockar som gjorde vad de kunde för att skapa denna stund så trygg och bra de kunde för mig… jag är dem så tacksam för det.. jag fick 4 bedövningar innan det var lite mer okänsligt och tanden öppnades..rensades ut lite tror jag och något inflammationshämmande lades i. Fick rådet att dra ut tanden i veckan när inflammationen lagt sig.

Sov, vilade och läste
Efter detta var jag helt slut och sov i nästan 2 dagar.. men den tid jag var vaken läste jag i ”Be så ska du få” som jag så lägligt hade fått av en väninna som rensat ut lite prylar precis innan jag reste till Öland. Jag är så tacksam till henne för den boken.. det kändes som att jag behövde bli lite knockad för att verkligen ta in dess budskap. Det fanns liksom inget annat jag orkade göra. Nu var dessutom den perfekta tiden att läsa den så jag förstår att den inte kommit tidigare.

Jag tror att allt som sker är en mening med
...och när det händer något med kroppen är det ett budskap med som det är dags att lyssna till. Jag tror att det å ena sidan handlade om att jag skulle ta det lugnt och vila men när det gäller inflammationen och att ev dra ut tanden så känns det som det handlade om att släppa vissa inflammerade tankar och känslor i livet och helt enkelt dra ut dem med rötterna och göra en djup rotförändring. Bygga nya mer positiva och bejakande rötter.

Just det handlade boken om
Jag älskar böcker som visar oss hur vi kan ändra och skapa vårt liv genom det vi fokuserar på och denna bok är just nu den som för mig djupast beskriver detta samt tydligt och enkelt förklarar varför vissa saker inte inträffar. Jag vet att jag inte hade kunnat ta till mig budskapet så djupt och fokuserat om jag varit helt friskt för det hade funnits annat att tänka på då med.. Nu var det bara jag.. sängen och boken… som jag kunde dyka djupt in i.

Ställa in sig på rätt känslor och vibrationer
Enkelt uttryckt förmedlar boken att vi ska ställa in oss vibrationsmässigt på det vi längtar efter och fokusera på det och den positiva känsla det ger oss. Vi ska inte fokusera på det vi inte vill ha… Ofta blir de önskningar vi sänder ut en mix av det vi inte vill ha och det vi längtar till.. så vi behöver uppmärksamma vårt känslomässiga tillstånd för det visar oss hur mycket vi är i kontakt med vår inre källa och vår sanning och hur mycket vi närmar oss det vi längtar efter och vill skapa i vårt liv. När vi tänker på det vi längtar efter så skapas positiva känslor men när vi tänker på det som vi inte vill ha eller det som hindrar oss då skapas negativa känslor. Så känslorna är som en barometer som visar oss var vi befinner oss men vi kan alltid ändra en negativ känsla eller tanke till en lite mer positiv och därmed ta ett steg in i vårt nya glädjefyllda liv.

Attraktionspunkten
I boken beskrivs hur de känslor och vibrationer vi har är en slags attraktionspunkt som drar till sig det vi har starkt fokus på.. Men vi kan känna oss trygga att våra fladdrande eller orostankar inte direkt ger resultat.. Vi har mycket tid att ändra dem och finjustera dem och jag tror att de goda tankarna är alltid starkast eftersom de är i harmoni med sanningen.

Längtar du efter något som du ännu inte har i ditt liv..
Köp boken och ge dig själv en helg att bara ta in dess budskap och sedan en längre tid att fortsätta fokusera på övningar och tillämpning av den.. ja kanske resten av livet att praktisera detta.. Jag vet att under och mirakler och så mycket glädje skulle komma då.. hoppas att min entusiasm kan hålla i sig så jag fortsätter att fokusera.. känner redan hur det händer positiva inre och yttre förändringar.

Men tandvärken då.. kan det vara någon mening med det??
Att uppleva smärta känns ju ganska meningslöst men jag tror att alla som har gjort det har upplevt att när vi känt smärta en tid så är det så enkelt att uppskatta livet utan smärta att vi bara njuter av det som är och kräver just inget mer.. en tid i alla fall… kram Anne





39:- på Ad libris.. kan man få mer för pengarna..
Men boken ska nog helst läsas när du har tid att även fokusera på det den lär ut..

2 kommentarer:

  1. Åh, den boken ligger på mitt nattygsbord och läses flitigt för tillfället! Mycket bra litteratur :D

    Har varit mycket hjälpsam, mer än vad jag kunde tro... Ett tips från mig också alltså. :)

    Kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Härligt Ingrid... jättebra att du rekommenderar den med..och kul att kunna dela processen... känner att den kan göra under när vi verkligen använder oss av det den förmedlar... och för mig har flera små under skett på bara några dagar.... Kram och kul att du finns... Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig