måndag 15 juni 2009

Gudinnan Lou

Idag är det Ledarskapsforum i Mundekulla och efter att några män pratat lite mer abstrakta men tänkvärda tankar så kom det en helt underbar Gudinna inflygande på scenen vid namn Lou Rossling. Jag har hört mycket positivt om Lou förut och det bekräftades verkligen av hennes föredrag - eller det känns egentligen som hon bara stod där och berättade personligt och med mycket humor och känsla om sitt engagemang för barn och ungdomar och hur viktigt det är att bejaka och uppmuntra barn och inse att de är våra läromästare och att de redan har allt inom sig men de behöver att vi ser dem och uppmuntrar dem och älskar dem. Alla - både männen och kvinnorna - som var med på Lous föredrag blev djupt berörda.
Kvinnliga föreläsare
Det jag tyckte var mest härligt var att hon pratade så rakt från hjärtat och att hon gjorde det utan manus och på ett kvinnligt sätt. Därmed inspirerade hon mig mycket när det gäller att tala inför människor eller att ha föredrag. Vi kvinnor behöver ju inte härma männen utan vi kan tala på vårt eget sätt och kanske är det just då vi kan ge mest till både män och kvinnor. Jag kan inte återge det Lou pratade om jag kan bara säga att jag skrattade och grät om vart annat och att hon öppnade hjärtat på oss alla. Så om hon kommer i närheten av där du bor - Gå och lyssna på henne. Du kan läsa mer om Lou på hennes hemsida som dock på intet sätt förmedlar den upplevelse det var att lyssna till henne - Live. http://www.lourossling.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig