tisdag 17 februari 2009

Med en skinande guldkrona i hjärtat!


















Camilla har gett mig tillåtelse att förmedla nedanstående text som hon skrev efter att vi hade haft vår självkärlekskurs 1 månad, bilden är Camillas visionsmålning över sitt nya liv. Det är så starkt att måla vår längtan och våra visoner.

Denna månad har verkligen förändrat min syn på mig själv och har gett mig kraften och kontrollen över mitt liv tillbaka! JAG har kontrollen och kraften, NU, att leva det liv jag vill oavsett om min historia varit jobbig.

En fin symbol kom till mig i den avslutande meditationen. Jag såg mig själv gå i mitt ”nya” jag med en guldkrona i hjärtat. Jag kände mig stolt och strålande av kärlek till allt och alla omkring mig. Kronan i hjärtat stod för att jag bar en ny inre styrka av kärlek till mig själv. Genom att se kärleken inom mig kunde jag också stråla den utåt! Såg dock att det ibland kom smuts av gamla negativa tankemönster på min krona och den slutade stråla. Men då var det bara att putsa upp den igen med lite positiva tankar och kärlek!



Hela Camillas berättelse

Under en månads tid har jag, Camilla, och Anne jobbat med att stärka vår självkänsla och självkärlek.
Brist på självkärlek är ju grunden till många av våra bekymmer, negativa tankar, känslor och destruktiva beteenden. Nu tog vi tjuren vid hornen och tittade djupare in i oss själva för att se vad som rörde sig bakom denna känsla som de flesta av oss bär av att inte vara bra nog! Två gånger i veckan träffades vi för att göra avslappning och guidade meditationer och övningar ur olika böcker i ämnet. Vi delade också våra känslor och tankar med varandra och släppte fram tårarna och även skratten när det behövdes. Vi gav oss tid till att titta på allt det negativa vi faktiskt säger till oss själva om oss själva och försökte vända dessa tankar genom att jobba med positiva affirmationer och genom att stärka och peppa varandra. För mig blev det väldigt starkt att se att allt detta jobbiga inom mig faktiskt kom ur de tankar jag hade om mig själv. Jag fann hopp och kraft i att tankarna faktiskt kan ändras och att jag har kraften i mina händer att göra det!
Under träffarna visualiserade vi oss själva så som vi vill vara och känna oss och befäste detta i en målning av oss själva i vår sanna styrka. För mig är det väldigt kraftfullt med bilder och färger och att ha denna stora målning framför mig ger mig verkligen kraft och en känsla av att hitta tillbaka till mig själv. En kväll hade vi också ett litet rollspel då vi klev in i denna person som vi vill vara och talade utifrån att allt redan var så. Vi låtsades helt enkelt vara dem vi ville vara och det var väldigt härligt! Vissa saker var svårt att säga och andra mer enkelt. Det var skönt att höra den andre tala ur sin styrka och det kändes självklart och sant allt som sades! Ofta är det ju lättare att se det goda och sanningen i andra!
Det har varit en intensiv ”kurs” vi skapat tillsammans, men det har det ändå varit värt!
Mitt i arbetet verkade alla negativa tankar poppa upp överallt i mina vardagliga situationer och jag tappade hoppet många gånger och undrade om jag någonsin skulle klara mig ur detta! Då var det väldigt skönt att veta att vi hade dessa träffar regelbundet och att jag kunde få stöd och hjälp att hitta tillbaka till sanningen om att jag är värdefull och bra precis som jag är!
Denna månad har verkligen förändrat min syn på mig själv och har gett mig kraften och kontrollen över mitt liv tillbaka! Tankarna härjar inte fritt inom mig längre och styr och ställer. Nu är jag medveten om vad som rör sig i mig och kan snabbare stanna till och vända på det negativa som kommer upp. Jag fastnar heller inte i ”tycka synd om mig själv känslor” så länge utan vet att JAG har kontrollen och kraften, NU, att leva det liv jag vill oavsett om min historia varit jobbig.
I vår avslutande ceremoni klev vi in i vårt ”nya” eller sanna jag och firade genom att bli riktigt rena i bastun och att efteråt ta på oss fina kläder och skåla för oss själva och varandra över en god middag!
En fin symbol kom till mig i den avslutande meditationen. Jag såg mig själv gå i mitt ”nya” jag med en guldkrona i hjärtat. Jag kände mig stolt och strålande av kärlek till allt och alla omkring mig. Kronan i hjärtat stod för att jag bar en ny inre styrka av kärlek till mig själv. Genom att se kärleken inom mig kunde jag också stråla den utåt! Såg dock att det ibland kom smuts av gamla negativa tankemönster på min krona och den slutade stråla. Men då var det bara att putsa upp den igen med lite possetiva tankar och kärlek!

Jag vill varmt rekommendera alla att ta en titt på detta stora ämne, Självkärlek. Att verkligen känna det inom sig ger en helt ny grund att stå på i livet!
Tack Anne för att vi gjorde detta tillsammans! Tack också till Mia Törnblom som skrivit boken ”Självkänsla NU” och Louise Hay som skrivit så fint om tankens helande kraft i boken ” Du kan hela ditt liv”
Kram Camilla

Camilla befinner sig just nu på Hawaii, vilket också är en dröm hon har lyckats förverkliga. Här ser du även hennes Cd med kvinnosånger till trumspel som kan beställas genom coulorfulcamilla@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig