lördag 21 december 2013

Paus att vila och mysa!

Nu ljusnar det!
Idag är det vintersolståndet... och från och med nu ljusnar det....De senaste dagarna har jag tillbringat vid min mysiga brasa i mitt gula vackra rum i Mundekulla, tillsammans med min härliga kloka inspirerande väninna, Sofi... Egen tid är mycket viktigt, men det är lika viktigt att kunna dela med sig av sina tankar och sin livsprocess med en kär väninna eller med sin kvinnocirkel... Vi behöver spegla oss i  varandra... och när jag sätter ord på mina tankar och någon verkligen lyssnar och även svarar och ger bra reflektioner då blir mina tankar tydligare för mig själv.

Vi har suttit hela eftermiddagarna vid brasan
och bara pratat och haft "sharing" där vi turas om att prata och den andra bara lyssnar... det är så givande att prata på detta sätt och sen varvar vi det med lite gott te, choklad och vanliga samtal... Jag är så tacksam att ha en väninna som liksom jag har så mycket fokus på att leva sitt bästa liv och dela  med sig av sina gåvor och som även lyssnar till och hämtar inspiration från en massa härliga människor i världen...

Vintersolstånd
Jag känner att denna tid är en så bra tid att se tillbaka på året som varit... att tacka för det goda vi fått uppleva och se på vad vi har lärt oss...  känna efter var vi befinner oss nu och hur vi vill gå vidare i livet....
Så jag vill varmt rekommendera dig att göra det med, själv eller med din partner eller en nära vän.

Välbehövligt med paus!
Det var så skönt också att ha en paus från allt... jag har mått så bra även i kroppen av det...    Nästa år vill kreativiteten blomma ut  känns det som för mig... kanske du med vill bli mer kreativ då kan du                     hämta inspiration i dagens lucka.

            


Ha det så gott nu i helgen... Kram Anne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig