lördag 9 november 2013

Att Kärleksfullt sätta gränser!

"det vi får igen är så mycket mer, nämligen självrespekt, 
kvalitetstid och möjlighet att använda får tid på ett mer konstruktivt sätt.."

Att kunna säga Nej!
Den senaste tiden har jag börjat vara lite mer ärlig med det jag vill eller inte vill... Jag tänker att de som verkligen är mina vänner kan ta det och de andra ... jaaaa de kanske ändå inte var helt nära vänner... Visst är det bra att kunna säga nej och sätta gränser på ett kärleksfullt sätt t.ex -  Varmt tack för inbjudan, jag kan tyvärr inte komma men önskar dig stort lycka till... eller ännu mer ärligt:  Just nu känner jag inte att jag kan vara med på det du bjuder in mig på för jag har så mycket behov av att bara vara med mig själv och vila...

Vi vinner Självrespekt och kvalitetstid
Jag har skrivit om det förut men det känns så viktigt så jag tar upp det igen för det är viktigt för mig i mitt eget liv en period nu känner jag när jag vill vara lite mer eremit och främst ge tid till djupa och nära möten. ... Vill vi verkligen lyssna och följa vår egen sanna väg och ge från vårt djupaste sanna jag, då behöver vi kunna säga NEJ och sätta gränser... och vi behöver vara beredda på och acceptera att andra kan bli besvikna utan att ta det personligt eller känna skuld... och vi kan behöva träna oss på detta.... Men det vi får igen är så mycket mer, nämligen självrespekt, kvalitetstid och möjlighet att använda får tid på ett mer konstruktivt sätt.. samt kanske även nya vänner som vi har mer gemensamt med eller som förstår och respekterar det vi känner.


Ha en fin helg och jag skriver nog lite mer Söndagsinspiration imorgon... för det blåser nya vindar och jag har lite att berätta. KRAM till er. Anne Solveig.

2 kommentarer:

  1. Spännande nya vindar - är nyfiken!
    Och ja, ärligt säga nej.. älskade den mest ärliga: så frigörande! Öppnar också upp för ett ärligt svar "Vet du, det känner jag för också.." eller liknande. Hur härligt som helst..

    Fin bild också.. ska börja lägga ut mina, gjorde trettio stycken på tre dagar. (!) Änglarna var hos mig...

    Kram, ha en skön lördagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är nyfiken :) Ja det är ju faktiskt befriande att kunna säga det ärligt som du säger och det ger ju möjlighet för den andra med att vara ärlig. 30 stycken.. wow.. ja lägg gärna ut med i Gudinnerummet i facebook så vi får se.. KRAM Anne

      Radera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig