onsdag 13 november 2013

Gudinnan i närvaron med en clementin!

Gudinnan i en Clementin

Idag när jag skalade en clementin, var jag närvarande
därmed kunde jag njuuuta av den helt och fullt
Den var vacker att se på, enkel att skala
och dessutom så saftig och goood
Även magen jublade och blev glad
när clementinen slank ner med fullkomlig närvaro

Jag insåg plötsligt att clementinen var Gud/Gudinnan
Att hon fanns där så närvarande i denna lilla clemetin

Jag tänkte på alla gånger jag ätit en clementin i farten 
och inte varit där utan haft ett "viktigare" mål i sikte
Alla gånger jag knappt tittat, smakat eller njutit av clementinen

Men nu var vi där helt och fullt närvarande 
med varandra, jag och clementinen
Ja kanske clementinen alltid varit närvarande
men genom min närvaro kunde den ännu mer fylla sitt syfte

Kanske är det så att även tingen blir lyckliga 
när vi är helt och fullt närvarande med dem.



















Ps. Titta in i Gudinnerummet i facebook.
Just nu pågår en underbar diskussion där om Bröst och Bh
.. varmt välkommen att ta del av den!
klicka här. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig