tisdag 28 maj 2013

"Det är i lugnet och stillheten jag nu ska vila 
för att kunna blomma ut helt och fullt"




Det finns fler Paradis
... och idag har jag upptäckt ett till
En del av er vet att jag hade tillgång till min farmors hus på södra Öland under många år.. Det var alltid en glädje att åka över sundet till det fina lilla huset med den vackra utsikten... och jag älskade att vandra på Alvarets vackra marker där det på våren växer orkidéer och på sommaren är fullt med gula solvändor, lila timjan, mandelblom och andra blommor.

Det kändes dags att lämna
Men så när farmor gav sig iväg till de eviga sommarängarna så var det dags att antingen sälja huset eller också att någon av oss i släkten köpte det.... Jag funderade länge för jag hade alltid tänkt att jag en dag skulle ta över det... men efter att ha lyssnat och känt efter så valde jag av olika skäl ändå ej att göra det... Det var som om en massa saker skedde som också bekräftade att det var dags att lämna. De vackra stigar jag förut kunnat vandra ut på Alvaret till stängdes av eller växte igen... Jag kände också att det är ju faktiskt en del arbete med ett hus också... det ger mycket men kräver en del också av både engagemang och pengar... men ibland har jag i efterhand funderat på om jag ändå skulle köpt ut det...


Jag har funnit ett nytt ljuvligt Paradis 
Därmed blev jag så glad idag när jag upptäckte ett helt ljuvligt paradis här uppe på norra Öland... Jag har vandrat längs syrengator med syrener höga som träd... jag har aldrig sett så mycket gullvivor i mitt liv förut... och det finns massor med lila orkidéer även här... och idag vandrade jag på sååå vackra små stigar fulla med blommor och kom till mitt nya paradis.... en helt ljuvlig äng full med gullvivor, orkidéer och andra blommor... ännu mer än jag brukade se där jag bodde förut och dessutom var det en så vilsam äng... alldeles lugnt och stilla... Just nu kom jag på att den kanske speglar en ny fas i mitt liv... Förut vandrade jag på det det ofta blåsiga öppna oskyddade Alvaret och nu på en stilla vilsam äng:)


Mitt liv nu - som en stilla Sommaräng
Ja lite så känns det nog i livet nu. Som om jag äntligen befinner mig i en sits där jag både kan välja det som jag mår bra av och även har lite mer insikt i vad jag vill välja och vad som passar mig just nu i livet samt tillit till att det är okey....Vilken underbar kombination...  den vill jag njuta av nu... Jo det känns nog ungefär som att vara omsluten av lummiga träd på en vacker vilsam, stilla äng fylld med blommor och kanske blommorna kan symbolisera allt det vackra som jag nu vill ska få blomma ut genom mig...


Det är i lugnet och stillheten jag kan blomma
En sak har jag insett ännu mer tydligt...när jag varit här... och det är att det är i lugnet och stillheten jag nu ska vila för att kunna ge uttryck helt och fullt för alla de vackra blommor som vill komma fram genom mig i form av skrivande, målande, sång och musik och Gudinneevent...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig