lördag 2 april 2011

Hur det kan bli!

Hade planerat att ägna mig åt musik i april
Vet ni att jag haft en plan att under april månad ägna mig åt min musik... Jo så är det.. och vet ni vad som händer.. Jo jag blir erbjuden att följa med Peter och sjunga för vår kronprinsessa, Victoria och Daniel... Så igår 1:a april skedde det och det är inget aprilskämt. I Växjö muséum hade samlats en mängd människor för att ett glasträd skulle överlämnas till Victoria och Daniel. Som avslutning när de gick ut skulle vi sjunga och ballonger skulle släppas mot skyn.

Temat handlade om att lyfta varandra och Peter sång handlade om.. -Vem lyfter dig.. vem lyfter mig? ...och jag vet i alla fall en sak.. att ni här i Gudinnerummet har lyft mig en massa sedan jag öppnade Gudinnerummet... och det verkar som det jag har delat här har lyft en del av er med.. och det är ju underbart... att vi kan lyfta varandra!

Ja... Victoria och Daniel kom ut och gick där och såg oss sjunga och vinkade.. och verkade uppskatta det hela.. och i ärlighetens namn var det en ganska kort stund men ändock... ballongerna släpptes mot skyn... vackert.. och det blev mycket fint och uppskattat inslag.

Så nu kan jag säga så här:
"Anne Solveig har sjungit i kungliga sammanhang":) Men visst är det väl kul att det blev en så fin inledning på min Sång och Musik-månad.. känns som Gudinnan bejakar det här med att jag ska sjunga mer och uttrycka mig musikaliskt.

Gudinnestund här i morgon
Imorgon kommer det bli en vilsam och inspirerande Gudinnestund här i Gudinnerummet.. så varmt välkommen att vara med. Kram Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig