torsdag 14 april 2011

Berg och dalbana i livet!

Hej kära Gudinnor!

Märker att jag saknat er och Gudinnerummet när jag inte kunnat vara inne här så mycket de senaste dagarna. Har ju hälsat på min mamma bl.a och hittade inte dosan att koppla upp med.. Kunde inte ta mig in i Gudinnerummet helt enkelt...

Det händer mycket i mig och runtomkring mej nu...
som både väcker upp och ner känslor.. tror det beror på att jag haft en intention att växa och gör den här 40dagars träningen. Bara resan att hälsa på mamma var ett äventyr.. lyckades bli instängd en stund i en hiss med mamma... dessutom en smal sådan utan fönster.. som tur var blev det äventyret ganska kort men varade nog 20-25 min.. personalen yrade runt och försökte ringa hissmontörer och det verkade inte hända så mycket. Då tog jag saken i egna händer och ringde 112.. snart var räddningstjänsten på fyra män där och öppnade. Längesedan jag uppskattade män så mycket:)

Ja det hände lite annat med..
jag missade tåget t.ex på ditresan... men när jag slutligen åkte hem igen till Mundekulla, kände jag att nu har jag lärt mig min egen lektion om inre styrka.. och beslutade mig för att verkligen ta till mig Söndagens budskap .. det bästa var att jag hade spelat in det så jag hade med mig det i min Ipod och lyssnade på tåget. Så när sista tåget hem var försenat var jag hur lugn som helst... och i min inre styrka! Gjorde en underbar meditation på hemvägen som jag hittade i tidningen Inspire... deras senaste nummer är jätteinspirerande.. blev så glad att man kan köpa en sån lite mer andlig och djup tidning i pressbyrån.. i alla fall kunde man det i Skövde.


Idag hände ytterligare något som berörde mig mycket starkt

..Jag tror själv att min intention att gå lite djupare och släppa mer bagage för att kunna leva ännu mer i sanning och kärlek.. vila ännu mer trygg i mig själv.. den har gjort att olika saker sker som drar fram det som behöver komma till ytan för att helas...eller komma upp i ljuset för att kunna släppas... och det är inte bara enkelt.. kanske jag ska be universum att ta det i lite lugnare takt nu så jag hänger med och kan smälta allt... och lära det jag ska lära.

7 kommentarer:

  1. Ja, det kan vara en bra idé att ta det saktare så det integreras i ens kropp & själ... då är det bra att veta att man kan be universum :) bekräftelsen du fått, genom att det gått snabbare, är häftig tycker jag!

    När det går långsammare kan det vara svårare att snappa upp de där svaren man får, men inte desto mindre viktiga är de.

    Ska testa på det där med ett antal bestämda dagar och en positiv intention att växa... eller tjäna pengar... eller skapa en skiva kanske? Får se vad som klingar bäst helt enkelt...

    Lite tankar om det hela!

    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja prova får du se... en positiv intention sätter igång bra saker..

    Men just när man vill växa och förändras på ett djupare plan då får man nog räkna med att det som står ivägen blir lite mer synligt... för att kunna släppas och rensas ut...så ens inre juvel kan lysa mer klart..

    SvaraRadera
  3. Tack för din fina delning, ja det är inte alltid roligt m berg- och dalbana inte alltid lika hissnade, men klart intressant vilka prövningar vi sätts på ... och hur vi lyckas ta det!! Bra jobbat, Anne!!

    Kom ihåg din egna RYTM och jobba efter den ... det är mitt bästa råd ... måla eller sjung så kommer du lättare dit tror jag och sedan vet vi ju att universums energi är klokast och vi får allt i den dos vi klarar av, men oerhört viktigt att vara i oss själva på ett balanserat sätt för att kunna tolka rätt ...

    Kanske är inte alltid känslan av tillväxt "växande" utan ibland är växandet att stanna upp, kanske t o m ta ett steg "bakåt" för att få perspektiv ...

    Stor kram till er båda
    Anita

    SvaraRadera
  4. Du Anne, jag blir lite förvirrad av datum ... jag har ju fått trevlig inbjudan till kvinnofestivalen, men såg att det tyvärr krockar m ett annat engagemang jag har ... snyft!! Då var min tanke ... kanske kan man dyka upp på sluttampen ... eller blir det bara avhugget?? sen ser jag nu här ... andra datum!! Börjar festivalen första eller andra juli??????
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Tack Anita än en gång.. ja du har helt rätt i att det är viktigt att växa på sin egen väg och för som för mig t.ex är mycket att sjunga och måla.. varmt tack för den påminnelsen...det är ju faktiskt ett glädjefullt sätt att växa med.. och tack för din tanke att växa kan vara att stanna upp lite med.. den är viktig för mig.. Varm kram


    Ps.. nu kan jag inte svara på eller lägga in inlägg i helgen.. men ni får gärna skriva så blir jag så glad när jag kommer hem.. kram till ALLA

    SvaraRadera
  6. Tack fina du. Så mycket händer nu, SMÄRTA, SORG och SKÖNHET som ska upp. Som hjälper mig, och oss alla att hitta modet och styrkan i oss. Jag har t ex nu blivit modig nog att lägga ut adressen till min blogg som varit hemlig. Hemlig för jag tänkte att jag skulle öva och hjälpa mig själv att förstå mig själv. Och jag vågade och ville inte visa någon. Men, nu vågar jag och vill lite mer. Och det är mycket tack vare gudinnekraften som växer sig starkare och starkare, den kommer bland annat som en enorm styrka från Dig och det Du skriver och ger! TACK!
    Nu ska jag strax ut i solen...sen återvänder jag hit och läser ikapp lite, i vanlig ordning :)
    Stor kram!
    Karin

    SvaraRadera
  7. Tack Karin för dina fina rader.. vad glad jag blir att jag varit en av dem som stärkt dig i din Gudinnekraft.. genom det jag skriver... tack fina du att du säger det.. just idag var det speciellt fint och viktigt för mig att höra... Vad KUL att du lagt ut din blogg.. vad är adressen? kan man bara klicka på Karin.. jag provar.. Varm kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig