onsdag 20 april 2011

Gudinnan tar dig i handen och säger KOM!

Jag lyssnar till Gudinnan och låter henne vägleda mig
Jag upptäckte i morse att jag igen satt upp en lite för stor agenda i mitt liv och vill hinna med mer än jag kan... Därmed var det så skönt att börja dagen med en intention som handlar om att lyssna till Gudinnan inom mig och följa henne.

Peace Pilgrim
...säger att när vi gör precis det som är vår uppgift i livet då har vi den tid vi behöver ... men oftast tror vi att det är så mycket mer vi ska göra...
Att lyssna till Gudinnan kan översättas med att lyssna till det som väcker en känsla av ljus, glädje eller kärlek i hjärtat.. eller till det som bara känns helt rätt just nu.

Lämna utrymme till hennes vägledning
Det kan innebära att inte planera så mycket vad vi ska göra under dagen utan lämna utrymme för nya spännande upplevelser och människor.. lämna utrymme för att låta oss ledas dit vi kanske inte ens tänkt eller anat men den väg som ändå leder oss närmare ljuset och kärleken och den väg som är Gudinnans väg för oss nu.

Så släpp gärna taget lite om måsten
....och borden och känn efter vad du egentligen vill och känner lust till denna dag.. vad som känns djupast meningsfullt just nu i ditt liv... Det är min intention och jag känner en positiv förväntan inför dagen...

Var öppen för att vandra på nya stigar
....och allt det där som du ändå behöver göra... välj att göra det med glädje, närvaro och kärlek... det gör den stora skillnaden... VARM KRAM och ha en magisk NY dag där du är redo att ta in på och njuta av en helt ny stig bara för att det känns underbart i stunden...och för att Gudinna tar dig i handen och säger kom hitåt.. och du litar helt och fullt på henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig