söndag 13 mars 2011

Sunday Spirit inspiration.. Everything shall come...

The deeper need!
Jag tror att många av oss bär med oss en grundläggande otrygghet i livet som vi sedan upplever har att göra med pengar... Men i själva verket tror jag det sitter mycket djupare och kommer från vår barndom och hur vi där fick våra basbehov tillfredställda. Fick vi mat när vi var hungriga.. fanns det någon där när vi behövde värme och kärlek... blev vi burna och kände trygghet... Hur det än var så tror jag att vi kan hela och bygga upp denna grundläggande trygghet igen.

Djupare trygghet
Nu i veckan pratade jag och Peter om hur vi skulle kunna göra vissa ändringar när det gäller vår ekonomi samt även andra aspekter av vår verksamhet och hur det skulle innebära mycket mer trygghet ekonomiskt... Jag hade inte medvetet tänkt så mycket på detta... men insåg nu hur mycket det skulle betyda för mig, och hur jag kunde slappna av och känna en djupare trygghet när jag tänkte på detta. När jag i morse tänkte vidare på hur det är så många som kämpar för att ha tillräckligt mycket pengar och hur det finns där som en ständig oro så fick jag lite nya insikter.

En vision skapar nya möjligheter
Jag tror att en anledning att min egen situation sakta har förändrats och troligen kommer förändras ytterligare, det är att jag har haft en vision av mig själv där jag sett mig själv gå omkring helt trygg.. bara vara.. ge ut till andra och njuta av livet.....När vi pratade om de ändringar som vi funderat på så kom denna bild upp igen och kände att den stämde väl med hur jag skulle kunna känna mig.

Bastrygghet och att vila i Gudinnans famn
I morse när jag tänkte lite mer på detta så kände jag att kanske det allra viktigaste vi kan göra är att fokusera på vår bastrygghet... bygga upp en känsla av inre trygghet.. en känsla av att vi får alla våra behov tillfredställda.. att vi vilar i Gudinnans famn omslutna av hennes kärlek och att allt vi djupt önskar och längtar efter, det kommer till oss. Jag tror att den känslan och tanken skulle skapa en stor trygghet och göra att vi mycket enklare kunde välkomna in .. allt det goda i vårt liv.

Vi är välsignade långt bortom vad vi inser.
Jag tror nämligen att allt finns där för oss... men att det är vår känsla av brist, tvivel, rädsla eller att vi inte är värda det bästa... som gör att vi inte kan ta emot det....

Att "överlämna" sig till det goda.
Jag har mött en mängd människor som haft en mycket tuff situation i livet och vid något tillfälle gett upp och överlämnat sig till den Gudomliga kraften... det jag tror sker då är att de helt enkelt väljer att ha tillit till att det finns en god kraft som vill dem väl.. och i det valet skapas en tillit som gör det möjligt för den goda kraften att verka genom dem och gör det möjligt för dem att välkomna allt det goda som finns för dem.


... and everything shall come to you
Kanske behöver vi när vi väljer detta ...inte längre fokusera på varje liten sak vi önskar ..utan det räcker med tilliten till att det goda finns där för oss.... att vi är omslutna av Gudinnans kärlek och att vadhelst vi längtar efter.. det är på väg in i vårt liv.... och att hon kommer vägleda oss steg för steg så det enda vi behöver göra är att lyssna och följa och välja kärleken i vårt sätt att tänka, se och handla... kanske inte så enkelt heller .... men när vi tvivlar och glömmer, då kan vi påminna oss igen.. Påminna oss om vår egen Gudinnelighet.. om Gudinnan som vår finns där med sin stora kärlek... och påminna oss att vi är trygga och att allt gott finns där och är på väg in i vårt liv...mer och mer

Vila i hennes famn
Idag och gärna alla dagar.. påminn dig om att

du är älskad

du vilar tryggt i Gudinnans famn

hennes kärlek omsluter dig på alla sidor

hon vill ditt bästa och du är hennes dotter

du därmed kan ta del av alla hennes rikedomar

allt det goda finns här för dig...

vad du än djupast längtar efter så är det redan på väg..

och du är värd det... för att du är den du är..

..... and everything shall come to you.



Ha en underbar Söndag.. kram Anne

5 kommentarer:

  1. Tack sötaste du för dessa ord.
    De var så på pricken vad jag behövde höra.
    Har gått i en oerhörd oro idag över just pengar och tillit.
    Vet ju någonstans inom mig att jag är så otroligt väl omhändertagen men så ibland så faller jag ner i ett hål.

    Tack, tack för detta, behöver bli påmind om att jag är aldrig ensam.

    SvaraRadera
  2. Tack Ulla-Karin.. för att du säger det.. blir så glad när det jag skriver gör skillnad och kände själv att dessa tankar var viktiga även för mig...

    Tack Ingrid med och varm kram till er båda.. Anne

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken fin bild Anne! Fantastisk hår. :D


    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  4. Men vad kul att du säger det Ingrid... jag tog den för att ha på nya hemsidan..men kände mig lite tveksam ändå så jag testar den lite här.. men den kanske inte är så tokig.. kul du gillar håret.. jag blekte lite slingor i photoshop:)(hemligt) tyckte det kändes bättre för håret och till sommaren brukar det bli lite ljusare ändå..

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig