lördag 18 december 2010

Love is the true Power!

Så mycket underbar inspiration!
...som kommit till mig dessa sista dagar under 2010... genom filmer, böcker och vänner. Det känns som jag laddar upp inför ett helt nytt underbart år 2011. Hoppas jag kunnat förmedla lite av den inspirationen till er med och att ni funnit något ni själva kan inspireras av. Vi behöver ju alla fylla på.

The Power
En ny bok har just kommit i mina händer och den känns jättefin. Den heter The Power och är skriven av Rhonda Byrne som även skrivit "The Secret" Hennes nya bok som på svenska heter Kraften tycker jag är ännu bättre än "The Secret" Den utkommer på svenska i mars. Boken sammanfattar så mycket alla andra budskap och visar på den viktigaste källan till allt skapande även när det gäller att skapa vårt liv i den riktning vi vill... och den källan är KÄRLEK. Det vi älskar det drar vi till oss... därmed är det klokt att fokusera mer och mer på det vi älskar för då drar vi det in i vårt liv.. Att prata och tänka på det vi gillar... att hitta känslan av kärlek i hjärtat till oss själva... det vi längtar till... och till de människor som finns i vår närhet... det utvecklar oss och för oss närmare allt gott. Medan när vi fokuserar på det vi inte vill ha eller inte tycker om så kommer vi tyvärr dra in det i vårt liv med... i alla fall om vi gör det en längre tid.

Ge så får du igen
Rhonda beskriver så tydligt och fint också hur allt vi ger ut kommer igen till oss själva. Det är verkligen en universell lag. Har du inte den relation du vill ha i ditt liv så betyder ddet att du inte själv har gett tillräckligt mycket... Fokusera mer på att ge istället och du kommer att få uppleva att under sker. Ge kärlek, omtänksamhet, vänlighet, tid... Ja kärlek är det allra viktigaste men den kan uttryckas på olika sätt. Så enkelt är det ju och många har sagt det tidigare. Skillnaden för mig är att när jag nu läser det i hennes bok så inser jag det plötsligt och känner mig villig att verkligen prova det och leva det...

Att vara i vårt eget ljus
Jag inser mer och mer att i dig och mig och alla andra finns det en oändligt och vackert ljus som vill lysa mer och mer... Ju mer vi fokuserar på det ljuset inom oss och väljer att vara i det.... ju mer kan det lysa. Vi kan välja att vara i det här ljuset oavsett det som sker runtomkring oss. Med vissa människor är det enklare och med andra krävs det lite inre fokuserande och ett tydligt val från vår sida för att lyckas. Därmed hjälper dessa andra oss att bli ännu mer förankrade i vårt eget ljus och att växa som människor.

Some people see our Greatness.. others help us to be even Greater.
Ha en underbar Lördag. Det ska jag ha då min underbare Peter nyss har kommit hem välbehållen från Afrika ... och det känns så mysigt att ha honom hemma igen. Kram till er!

4 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver Anne! Passa på att mysa extra mycket tillsammans :). Vi är äntligen lediga alla fyra och ska åka till Korsika över jul. Härligt!

    Ville passa på att påminna dig och er andra om att i år är det inte bara vinterdagjämning den 21 december utan även fullmånae och månförmörkelse. En viktig dörr öppnas rent energimässigt och det är dags att göra plats för allt det nya vi önskar oss inför 2011.

    Jag ska skriva lite mer om det på min blogg.

    Varma kramar, Karina

    SvaraRadera
  2. Tack Karina! Ha det så jättemysigt på Korsika med. Tack för påminnelsen om vinterdagjämningen och info om att den är lite speciell i år.. ska ha med mig det och läsa mer på din blogg.. Varm kram Anne

    SvaraRadera
  3. Den här verkar fantastiskt, den vill jag läsa!

    Bra påminnare också om att fokusera mer på kärlek/vad vi vill ha, och mindre på vad vi ej vill ha... :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja den här boken gav mig så mycket inspiration fast jag bara har läst lite.. känner att det jag läste fungerar i praktiken... kärlek är den bästa medicinen som ger oss allt vi vill ha.. kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig