tisdag 16 april 2013

Det känns som resan hade ett djupare syfte!


Jag skulle ju helt enkelt bara resa hit!
Nu vet jag den djupare anledningen till att jag skulle resa hit. Så allt det jag skrev i det senaste inlägget kanske inte behövdes... mitt långa försvarstal när det gäller att flyga m.m :) ... Jo jag kan nog ha nytta av de tankarna en annan gång när jag känner att det är dags att ge mig ut i världen och resa.


De här sista dagarna har allt vävts samman
Gudinnan som funnits med hela veckan… cykelturen till den fina lilla kyrkan och den fina upplevelsen där… mitt Gudinneengagemang och den nya inspirationen jag fått för de Grekiska Gudinnorna… idén att kanske arrangera en  Gudinneresa hit… och så sist men kanske det viktigaste.  BOKEN!


En cykeltur i bergen med betande får i olivlundar

Boken som gav en djup frid
Boken som jag tagit med utan att veta att den hade anknytning till Gudinnehistorian. Boken som jag egentligen inte ville läsa färdigt eftersom den var ganska tråkig i början och sen blev den så jobbig... men en ingivelse sa mig att läsa ändå och det är jag glad för eftersom när jag läst färdigt fick jag en djup känsla av inre frid.. Som om något jag burit med mig länge nu har helats. En ljus och fridfull känsla …  Visste inte att en bok kunde ge detta... Det kändes som att boken skulle läsas här i ett sammanhang med Gudinnan.



 En fin liten kyrka i bergen där man kunde tända ett ljus för någon eller något.... jag tände två..

Ja kanske de flesta resor har ett djupare syfte
liksom det mesta livet… Jag lär mig mer och mer att när jag lyssnar till mitt inre och följer vägledningen, då sker mirakel… och ju mer vaken och närvarande jag är, ju mer kan jag se och uppleva dessa mirakel.


Nu är jag redo att resa hem… 
...djupt tacksam över denna resa som jag njutit så mycket av och djupt tacksam över allt det jag lärt och fått uppleva. Samt även så djupt tacksam över att komma hem igen till vackra Mundekulla och till Peter… Livet är gott!


 ... och på hemvägen på planet skrev Gudinnan genom mig ... mer inspirerat än någonsin... jag brukar ofta få en speciell härlig känsla och inspiration när jag flyger högt upp i luften :) lite av det jag skrev ska jag dela men det mesta får ni läsa senare i min bok :)


Varm Kram Alla fina Gudinnor och kanske blir det en Gudinneresa till Kreta ! 

Hälsningar Anne Solveig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig