söndag 7 augusti 2011

Sunday Spirit Inspiration! - The Power of intention!

"The power of intention" av Wayne Dyer!
Jo det är bara att erkänna ... jag gillar verkligen Wayne... han var med mig i bilen hela vägen hem till Mundekulla... ja ni vet ju att jag lyssnar på Cd ibland i bilen och den här CD:n var bra. Det är ju ett utmärkt sätt att få ny inspiration och bli stärkt och en annan favorit jag lyssnar på ibland är Louise L Hay samt även Cheryl Richardsson. Det blir enklare att köra längre sträckor när man göra något meningsfullt och inspirerande på vägen.

Nu ska jag dela lite tankar som jag fick efter att ha lyssnat på denna Cd och satt samman det med mina egna tankar.

Intention
Det finns som en god intention i universum... du kan tänka dig den som ett flöde av kärleksfull energi... denna energi eller kreativa intention ligger bakom allt som skapas... den ser till att den lilla spermien och ägget som möts blir till ett barn.. och att det lilla fröet utvecklas till ett stort träd... och eftersom denna intention är endast godhet och vill väl...så har den en kärleksfull plan för ditt liv... den vill ditt allra bästa.

När vi befinner oss i tillit, kärlek, frid
...och harmoni då är vi i harmoni med den universella intentionen... då är vi på samma våglängd och då flödar allt enkelt i vårt liv... vi förs med i ett gott flöde och vi behööver bara "surrender" och lyssna och se vad nästa steg är i den Gudinneliga planen... Ibland kanske vi får en stark längtan efter något och en fin vision... om vi då kan ha tillit till att livets intention kommer att ta oss dit när det är dags om vi bara fortsätter att fokusera i den riktningen och lyssna och vara kvar i det Gudinneliga harmoniska kärleksfulla flödet...och ta ett litet steg i sänder i den riktningen... och vi behöver vara kvar i samma våglängd som den goda intentionen....

En ny pusslebit
Det var denna lilla pusselbit som gjorde att jag förstod det här lite djupare. Jag har ju alltid varit fascinerad av hur vi kan skapa vårt liv genom att fokusera på det vi längtar efter.. skriva ner det... måla det.. tänka på det m.m. Samtidigt har jag förstått att när vi också fokuserar på motsatsen av det vi vill och våra rädslor, då motverkar vi det vi vill.

Leva i harmoni med intentionen
Så om vi verkligen vill kunna förverkliga allt det goda vi djupast längtar efter i vårt liv... då behöver vi komma i harmoni med den kärleskfulla intentionen som styr våra liv i rätt riktning... Denna intention är endast ljus, frid, kärlek, harmoni, tillit... och allt det högsta och goda vi kan tänka... Så när vi befinner oss i tillit .. kärlek.. frid.. harmoni... då är vi på samma vååglängd som denna intention... och då kan vi mycket enklare förverkliga vadhelst vi längtar till... vi behöver bara lyssna och ta ett steg i sänder och vips kommer vi närma oss det vi vill.

Rädsla och tvivel stoppar
Men när vi befinner oss i ett tillstånd av rädsla, tvivel, skuld, dömande m.m. då spelar det ingen roll hur mycket vi fokuserar på det vi vill i våra liv.... eftersom vi inte befinner oss i flödet och i harmoni med den goda intentionen... De negativa tankarna kommer att stoppa och gå emot det vi djupast innerst inne vill... Det är som om vi är på väg någonstans men hela tiden stannar upp och vänder riktning... vi blir då kvar på samma plats.

Det viktigaste ... att leva i frid.. kärlek.. glädje
Det viktigaste är därmed som jag ser det att finna mer och mer djup frid, kärlek, glädje och harmoni inom sig att leva i harmoni med den gudinneliga kraften eller intentionen i universum och låta den bära oss framåt ett steg i sänder... i fullkomlig tillit....Skulle vi få en vision så kan vi fokusera på den i tillit...och gärna skriva ner den så den blir tydlig.. .och ju mer avslappnat och tillitfullt vi kan göra detta och sedan ta ett steg i sänder...ju enklare kan det ske.

För när vi krampaktigt vill något mycket... typ: Jag vill jag vill jag vill detta... Jag vill detta så gärna....och sedan tänker: jag vill absolut inte detta... jag är rädd att detta ska ske m.m. då sänder vi ju ut dubbla budskap och befinner oss inte helt i flödet med intentionen.

ALLA har tillgång till denna kärleksfulla intention
... och det finns en god intention med allas liv... vi behöver bara tona in till den och samtidigt leva i harmoni med denna kärleksfulla intention genom att tänka ljusa och sanna tankar.. finna inre frid och vara tacksamma för det vi redan har. Alla kan ta ett steg vidare i rätt riktning från den plats de befinner sig.. men det handlar om att fokusera på det vi vill... inte på det vi inte vill.... och det handlar om att finna mer och mer frid, kärlek och harmoni inom oss och släppa taget och rädsla, skuld och dömande... Ja ungefär så i alla fall.
Kram till er på Söndagen och hoppas det kunde vara till nytta.



Kan beställas från Vattumannen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig