fredag 26 augusti 2011

Dags för lite styrka!

Helig plats och hemmagym!
Nu har jag fått lust att bygga upp min kropp lite mer....så den känns ännu mer stark och trygg att vara i.. Känns viktigt att ta hand om våra kroppar då de ju är vårt heliga tempel... och ju bättre de fungerar ju mer kan vi ge till andra och ju mer kan vi njuta av livet.

Jag ska erkänna att jag nog varit den som promenerar eller motionerar minst här i Mundekulla... Samtidigt är jag ju ganska rörlig och flyger omkring lite här och var när jag inte sitter vid datorn.. Yoga är ju också något jag gör nästan varje morgon en liten stund och ibland längre... men min yoga är mer för att mjuka upp kroppen och det känns viktigt med så det vill jag fortsätta med.

Men nu har jag fått en ny vision av mig själv med lite mer styrka i hela mig och jag har ju en plan att gå några veckor på El Camino så då behöver jag ju börja vandra lite med...

Peter har införskaffat en "mackapär" som först stod ett år och dammade igen och sedan flyttades till vår stökiga och ofta inte så väldigt städade källare... Där har jag använt den lite men kände att det inte var så kul att sitta och stirra in på en massa skräp så jag beslutade mig för att min träning ska vara njutningsfylld och i en vacker miljö.

Så här var utsikten från träningsmackapären.. (vet inte vad det heter.. kanske hemmagym.) ja egentligen var den mycket värre då bänken var fylld med saker...




Jag satte då upp ett vackert tyg som passade perfekt med den ljusgröna färgen på väggarna...och städade även undan på bänken för det känns ju rätt bra ändå att det är fint även bakom tyget..


Sen hämtade jag ett litet bord och lade på en vacker duk, plockade några fina blommor och satte dit ett ljus ... och en bandspelare så jag kan lyssna till härlig musik.. Just nu är det Kevin James "One" som jag tränar till .. sjunga mantra och träna är ju också en bra kombination...



Kom även på att man faktiskt kan öppna källardörrarna på vid gavel och därmed är jag ju nästan ute i naturen.

Här är en del av träningsmackapären...


Ja så här fin utsikt är det nu från mitt gym...

Jag kommer bli sugen på att gå ner och träna och jag har upptäckt att det är så skönt att bli varm och trött och träna upp muskler i armarna och även övre delen av kroppen...

Visst är det väl lite skönt att känna sig stark med kära Gudinnor..... Kul att man kan upptäcka nya saker.. och göra det på sitt eget vis. Nu blir nog Peter snart sugen på att träna med... men han får ju mycket träning genom allt han bär runt på här i Mundekulla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig