söndag 6 oktober 2013

Gudinneretreat 22 dagar i febr - mars 2014. Välkommen!

"Det finns helt enkelt tid och utrymme för mig 
att lyssna inåt och att tänka mina egna tankar."

Nu sker det igen...  Gudinneretreat!
Som ni ser har jag ändrat bilden här ovan i bloggen... kändes dags för det och då passar jag på att pusha lite för min Cd ... samt för Gudinneretreaten som i år är hela 22 dagar.... Visst känns det lite spännande och pirrigt att ha en retreat som varar så länge.... Jag vet i alla fall redan en Gudinna som gärna vill vara med hela perioden och jag vet många fler som vill vara med åtminstone 1 helg eller 1-2 veckor. Självklart kan du liksom förut delta endast några dagar .. Ja ni kan läsa mer på hemsidan och jag håller nere priserna för att de som vill ska ha möjlighet att delta, samt att att vi även hjälps åt en del med kökssysslorna i en äkta Syster - community-anda.

Det går egentligen inte att beskriva denna retreat!
Den måste upplevas och kan endast upplevas av de Gudinnor som landar i stillheten, värmen och gemenskapen här... men jag gör ett litet försök att uttrycka min upplevelse... samt att jag lagt in några bilder från vår fina Gudinnebok där de som deltagit skrivit några rader om sin upplevelse.

Jag njuter så mycket av närvaron i nuet! 
Efter några dagar landar jag och de små vardagliga tingen träder då fram mycket tydligare... en blomsterbukett kan bli så otroligt vacker och väcka något djupt och fint inom mig... Jag kan njuta av att bara sitt länge och titta på en bukett blommor och några ljus... Naturen öppnar sig och jag ser dess skönhet... Förra året kände jag vilken ynnest det var att följa våren i dess tidiga skede när isen och snön smälter bort och krokusarna sakta tar sig upp och hinner blomma innan retreaten är över. Jag minns att jag t.om tänkte att mars är nog den vackraste månaden och det har jag aldrig upplevt förut. I närvaron i nuet blir livet skönt... inga yttre problem når mig heller utan det är bara jag den varma trygga kvinnogemenskapen, stillheten och den vackra naturen... Det finns helt enkelt tid och utrymme för mig att lyssna inåt och att tänka mina egna tankar.


Visst kan det komma stunder när det väcks känslor med
Jag har gått igenom reningar på det känslomässiga området varje retreat...där jag mött ledsamhet eller frustration som har varit nedtryckt och nu fått komma fram i ljuset,... men de har endast varat en kort stund och jag har sedan kunnat släppa en hel del gammalt bagage som tyngt och det har därmed blivit en av de bästa upplevelserna i retreaten .. i alla fall efteråt :)


Efter varje retreat känner jag mig pånytt -född!
... och ser på livet och mej själv med nya ögon.. Allt känns enklare som om jag tagit en lång renande dusch och duschat bort all stress, oro, ev problem m.m. och kommer ut och upplever att livet känns enkelt och det känns så enkelt att ta itu med en massa saker som jag tidigare drog mig för... och jag har en massa inspiration, ny energi och nya insikter.



Kreativitets och Bara vara -vecka i år!
Ja som en del av er vet så påbörjade Katrin Skoglund sin underbara Gudinne-kortlek på retreaten... det var en ide hon haft sen länge men nu fick hon inspiration och tankar om hur den skulle se ut och hon hann att måla en stor del av Gudinnorna som ingår i kortleken och därför är ju Jag, Ninna, Lena, och Eva Cederblad med som varsin Gudinna!!! vilket känns så kuuul. och de kommer alla att medverka även i år som retreatledare tillsammans med några nya Gudinnor. Själv har jag också fått mycket inspiration till att skapa under retreaten. Därmed har jag i år lagt till en vecka på slutet som är mer Kreativ &"Bara vara"- retreat... Då kan alla som älskar att skriva, måla eller skapa ge sig själva lite tid till det...


Här kan du läsa mer om Gudinneretreaten

Priser och anmälan kommer i veckan. 
Var gärna ute i god tid. Då har du större chans att få det alternativ du önskar när det gäller boende.Vissa rum har t.ex dusch och toalett på rummet och de kommer främst att ges till dem som anmäler sig först.


 Här är Katrins fina Gudinnekortlek med mig som Solens och sångens Gudinna. Du kan beställa den genom Katrins hemsida: klicka sen på Änglakortlekar.

Varmt välkommen och det vore så kul att få ha dej med..

Kram Anne Solveig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig