tisdag 20 augusti 2013

Vilken Musikfestival det blev!!!

Vilken fin sommar jag har haft i år...
Så mycket fint har skett i Paradiset Mundekulla... det ena underbara eventet efter det andra har avlöst varandra och dessutom har jag träffat hela min underbara "familj" som består av Gudinne-systrar,  nära vänner och en massa underbara Mundekulla-vänner... samt vilka helt ljuvliga dagar jag hade på Öland... och så nu slutligen en helt underbar fantastisk Musikfestival!!!

Morgonsamling nere vid Villa Solhem!

Vilka fina uppträdande och helt "outstanding" upplevelser...  
Dan Reed med sitt djup, intensitet och totala närvaro och underbara musik... Meja som sjöng fantastiskt och bara var sådär naturligt "relaxed "och helt och fullt sig själv... Suddha som bjöd på underbara mantrasånger från hela världen "In her name" till det feminina andliga... och Jennifer Ferguson som bara var helt OUTSTANDING  med sin innerliga närvaro och magiska röst... och sen Anders Nybergs kör som med hjälp av Jennifer sjöng helt ljuvliga sånger baserade på A Course in Miracles som dessutom är min favorit-andliga bok... och de unga tjejerna som uppträdde på öppna scenen WOW.. missade Fantastiska Diane Pattersson men har haft glädje att höra henne tidigare i sommar på förfestivaler. 


Suddha med sin lilla dotter som kom upp på scenen.

Anne och Peter sjunger

Shine Dear Sister - Äntligen blev det en CD  
.....Precis lagom till Musikfestivalen lyckades jag sätta samman mina låtar på en Cd.. Jag delade sen med mig av flera av de låtarna på en konsert som Peter och jag hade gemensam där han sjöng några låtar och jag några och sedan sjöng vi även tillsammans lite Mundekullasånger... Det blev en fin och uppskattad stund och jag kände mig nöjd och kunde njuta av den.
Min nya CD - Äntligen

Kay Pollak besökte oss 
...och var så nöjd med sin workshop som var helt underbar... så inspirerande med djupa budskap och massor med skratt och humor... Jag har lyssnat på Kay förut men aldrig har han varit så braaa... pratade lite med honom efteråt och förstod att han med kände att det var en underbar eftermiddag med en härlig publik... som det ju alltid är i Mundekulla.

Fina Malin Berghagen...
Var här med... Malin har sedan länge varit en av våra supporters som verkligen gillar Mundekulla och det vi gör... Hon har varit här flera gånger och även haft yoga kurs här. Vi pratade lite om att kanske ha en Gudinneretreat med Yoga tillsammans... Det kunde vara fint och Malin förmedlar yogan så fint och har även med dess djupare aspekter. Jag hann bara vara med en stund på hennes yoga då vi skulle träna för Musikalen samtidigt.. lite synd för jag hade verkligen viljat lyssna till henne mer... 

Musikalen Hemstannarna
Min käre make har under hela våren ..ja kanske även hösten.. dammat av en musikal jag skrev för snart 15 år sedan när vi nyss hade träffats.. Nu har han lagt till mer i historien och även skrivit fler sånger och spelat in den med fin musik... Jag har varit mycket motsträvig när det gäller detta.... men några veckor innan Musikfestivalen insåg jag att den är mycket fin och berör mig fortfarande djupt... På Söndagen under Musikfestivalen spelade vi upp den tillsammans med flera andra på den vackra amfiteaterna i Mundekullas skog.... Vi hade minimal tid att träna så jag hade inte så höga förväntningar. Men vi lyckades ändå få det att fungera rätt så bra och jag hade aldrig kunnat ana att människor skulle uppskatta den så mycket och bli så djupt berörda men det blev de... Vi fick så otroligt mycket fin feedback och en del berättade att de grät nästan hela tiden. Så nu fick jag plötsligt inspiration att ge lite mer energi även till detta projekt.

Musikalen Hemstannarna

Nu vilar lugnet över Mundekulla igen
Idag har vi suttit och pratat i flera timmar med våra fina äldre grannar Siv och Sune... och sen åkte vi till Långasjö och blev bjudna på fika med mackor hos Eva Garami som driver vandrarhemmet där.. efter det strosade vi runt på Klasatorpet för att hämta inspiration till vår Musikal... Klasatorpets miljö och stugorna där har använts vid inspelningen av utvandrarna... och nu ser jag fram emot att äntligen ge tid till en massa kreativa projekt och njuta av lugnet och vilan som nu finns i Mundekulla och de underbara sensommardagarna.

Ha det gott Alla Gudinnor!  Kram Anne!

2 kommentarer:

  1. Jag kan baaara leeee och känner mig lycklig, även om jag inte varit med rent fysiskt ....

    Och jag är såååå glad för att du äntligen har din Cd klar!!! Mycket vacker titel och omslag! <3
    Mängder av sensommar kramar Anita

    SvaraRadera
  2. Tack kära Anita!! Ja nu har jag äntligen fått ihop det.. Vad kul att du gläds med mej och gillar titeln och omslaget.. varmt tack! KRAM Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig