tisdag 22 maj 2012

Med Tillit, Kärlek och lite Jäklar Anamma...

Ett steg på vägen är tagit... Yeees!!!
Nu har jag ägnat nästan en dag åt att sätta mig in i teknikens under...(med uppehåll av att njuta av naturen) för jag vill lära mig att enkelt och lätt filma och sedan kunna lägga ut det på nätet för att kunna kommunicera lite mer personligt... och någonstans måste man ju börja... Först sätta sig in i filmkamerans värld och lära mig hur den fungerar.. sen få över det till datorn, redigera lite...vilket inte visade sig så enkelt då min dator inte hade den kapaciteten.. fick redigera lite i kameran istället och lära mig klippa filmen där. Det var inte helt enkelt... men till slut lyckades jag få till något... men det var kul i alla fall... även om frustrationen kom fram lite grand emellanåt...

Ta Nya kliv i livet - Det behöver inte bli perfekt
Med detta vill jag inspirera dig också till att ta nya kliv inte minst inom teknikens värld som en del av oss Gudinnor kanske kan känna oss lite osäkra på... Ibland måste vi bara vara envisa och ha tillit och börja någonstans... då ger det sig på vägen.. Jag har massor att lära mig om att skapa film men jag känner mig samtidigt så nöjd att jag tagit ett steg på vägen.. och att jag fick till något alls. Det behöver inte och kan inte vara perfekt när vi ger oss in på nya områden... men om vi aldrig ger oss in på dem då kommer vi inte heller att att lära oss eller lyckas.

Förverkliga drömmar
På samma sätt är det när det gäller att förverkliga våra drömmar... och med det vill jag knyta an till Söndagens inlägg här nedan... Så KÄRA GUDINNA - Go for it!!! ...med Fokus.. Tillit... glädje...kärlek... envishet... jäklar anamma.... så är du på GOD VÄG...och EN DAG ÄR DU DÄR . men tills dess kan vi njuta av vägen för njutningen ligger i resan och Nya vägar ... mer och mer Underbara...öppnar sig ständigt.

Kram Kära Gudinnor

Ps den utlovade rundturen som jag nämner i filmen får bli en annan gång.... den ligger i en massa filmsnuttar i kameran.. får se när jag lyckas få till det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig