tisdag 29 september 2009

Living Food i Värmland



Just nu befinner jag mig på Living Food center i Värmland
Så här vackert är det strax utanför den lilla lägenhet vi har fått hyra med anknytning till centret och jag kan t.o.m. se vattnet från mitt fönster.

Jag tror vi behöver städa ut ibland i kroppen
även om vi äter ganska nyttigt. Så därmed vill jag berätta lite mer för er om Levande föda under den tid jag är här. Levande Föda eller Raw food som är ett begrepp som används mycket nu innbeär att man inte hettar upp maten över 40 grader. Då behålls alla viktiga näringsämnen samt även enzymer. Jag känner inte att jag helt ska börja äta denna kost när jag kommer hem men jag kommer definitivt att försöka äta mer Levande föda

Levande föda eller "Living foood"
är inte bara råkost utan man kan göra underbara frukosträtter av mixade fröer, nötter, torkad frukt och bär och frukter. Man gör soppor och färser av mixade grönsaker samt jättegoda dressingar. Man kan också göra tårtor och godis som är både supergott och nyttigt och denna härliga mat är ju även så färgglad. se bild

2 kommentarer:

  1. Hej Hoppas du har det skönt där. Att städa kroppen är som en feng shui av huset, vårt egna lilla boende. Lycka till! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jo det känns jättebra att vara här.. tack kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig