lördag 26 september 2009

Gudinneskolan Lördag 26 september

Affirmera Mera Stärk din Självkärlek
Idag är jag på kurs.... berättar mer senare. Peter är med och vi bor i en ljus fin lägenhet med en vacker sjö med en liten strand mitt emot och får underbar och hälsosam mat på kursen. Samt inspiration till att leva ännu mer hälsosamt.

Jag tänker passa på att ge Affirmationer en chans
och har börjat tänka dem lite oftare i mitt inre och märker att det händer mycket när jag gör det. Därmed vill jag inspirera dig med till det. Så här kommer några råd utifrån vad jag tycker fungerar och känns bra för mig just nu.

Bestäm dig för en positiv Affirmation, gärna om Självkärlek
En kort bejakande tanke som uttalas som om den är sann just nu
Tex: "Jag är en underbar kvinna"... eller "Jag njuter av att vara den jag är"....eller "Jag är kärlek"... "Jag är en strålande Gudinna".... "Jag är vacker och underbar" eller det som just du behöver ta in.

Slut ögonen och slappna av, upprepa affirmationen tyst för dig själv
Känn och lev dig in i den som om den redan är sann (för det är den ju)
Föreställ dig olika situationer där du ser dig själv med denna tanke.
Du kan även säga eller sjunga den högt då och då under dagen.


Varför inte börja nu... Då kanske du liksom jag upptäcker att det är som Louise Hay och många andra säger, Det fungerar ju... Dags att ta fram dem vi är och tänka nya bejakande tankar...

Sen går vi ut i livet och lever med denna tanke inom oss....
What a beautiful life...
what a beautiful me...
what a beautiful world we now can see

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig