lördag 19 september 2009

Kvinnoretreat 18-19 september

Just nu har jag världens bästa jobb... Jag leder en kvinnoretreat med underbara kvinnor på Mundekulla som är en underbar plats, dessutom har det idag varit fantastiskt väder, soligt och varmt.
Jag har en massa hjälp
Dessutom har jag människor runtomkring mig som hjälper mig. Jag har Mona som tar emot i receptionen och tar emot betalning samt även ger en minimassage till var och en. Jag har Hanna som lagar underbart god mat med så mycket omsorg och jag har Helena som fixar en mysig frukost med öppen brasa samt hembakat bröd och fika. Slutligen har jag även en jättefin assistent - Annicka, som hjälper mig med att hålla fint i lokalen, vara Spavärdinna och mycket annat.
Vi har haft en Spa- eftermiddag
Hela eftermiddagen har vi njutit i vår underbara Relax med utsikt över minisjön samt vi har badat bubbelbad och bastat. Dessutom var det ju så varmt så vi satt i badrockar på soldäcket utanför i flera timmar och bara njöt... Även jag har kunnat vila och även njutit av bubbelbad och bastu...
Ett steg i sänder
Men nu vill jag samtidigt berätta hur jag började med att leda kurser... Det har ju faktiskt varit en väg dit till hur det är idag. Mina först kurser var inte kurser utan träffar som jag bjöd in gratis till i min lägenhet på Lidingö utanför Stockholm... Senare tog jag en liten summa betalt för detta ... sen hyrde jag in mig i olika lokaler.... sen skapade vi kursgård i Mundekulla! Den första retreaten bodde alla på madrasser i vårt hus, jag både höll i retreaten och lagade även delvis mat... säkert tog jag även emot betalning och assistent hade jag inte en tanke på....
Den retreaten var det lustigt nog nästan bara män på...
Kanske berodde det på att Peter inte riktigt hade insett vilken Gudinna han hittat och vi hade ett break i relationen. Men någonstans under denna retreat insåg han nog mina Gudinnekvalitéer och kom smygande och då hade jag ett villkor och det var att ska det va så ska det va... och sen dess har vi hängt ihop... Ja nu ledde det ena till det andra visst...
Vi behöver börja någonstans och bygga vidare med omsorg
Så är det med allt annat.. En sjumila resa börjar med det första steget säger man väl... ett hus byggs en bräda i sänder och så en dag står det där och om vi bygger med omsorg och tar det lugnt så kan det bli riktigt stadigt och bra. På samma sätt är det med våra drömmar och visioner.. det är de små stegen som leder oss vidare hela tiden.

Gudinneskolan: Vandringsmeditation med affirmationer
Det där med affirmationer är inte så lätt att ge sig tid till. Därmed vill jag ge er ett tips på en gående meditation vi gjorde idag i det vackra vädret.
Börja med att välja en affirmation eller positiv tanke : tex Jag är underbar.
Upprepa: "Jag är underbar" genom att ta ett steg i sänder och tänka tyst:
Höger fot: Jag
vänster fot: är
Höger fot: under-
vänster fot: bar
Börja sen om igen med höger fot: Jag... Självklart kan du även säga det högt eller sjunga det..
Fortsätt upprepa samma mening lugnt i din egen takt medan du går ett steg i sänder och lägger in orden så att det blir en bra rytm. Du kommer märka hur upplyft du känner dig och att du sträcker mer på dig och vandrar med lätthet. Kommer det andra tankar så bara låt dem passera och fortsätt att fokusera på din affirmation när du kommer på dej själv... Lycka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig