måndag 28 september 2009

Gudinneskolan Måndag 28 september

Affirmationer och Meditation
Carina skrev lite tips i en kommentar som jag tyckte var bra se nedan.... Dessa tips tror jag kan vara till nytta för fler. Att fokusera på affirmationer i samband med morgonmeditationen är ju mycket bra och då är vi ju som Carina skriver avslappnade och kan lättare ta till oss affirmationen.. samt att det är så viktigt att hitta känslan i affirmationen för då kommer vi mycket enklare dra till oss det vi vill. Dessutom kanske vi inte alltid vet hur vår dröm-man, drömjobb, drömlägenhet m.m. ska se ut. Men vi vet hur vi vill känna oss när vi har det vi önskar.. därmed är känslan så viktig.. för när vi sedan möter drömprinsen, finner lägenheten, eller jobbet då vet vi redan hur det ska kännas och då kan vi känna om det är rätt.
Carinas tankar
"Jag har provat att direkt efter meditationen fokusera på mina affirmationer ca.fem min. Då är jag avslappnad och sinnet alert och affirmationerna känns då t.o.m sanna! Jag tror att även känslan är viktig. Det här fungerar för mig och blir också rutiner eftersom jag mediterar dagligen. Jag ska också prova att tänka medvetet på mina affirmationer när jag är ute och går min morgonpromenad."

Dela gärna med dig dina erfarenheter av Affirmationer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig