torsdag 3 september 2009

En mysig kväll och en ny insikt

Tack vare att jag frågade mig själv hur jag kunde ge mig själv kärlek idag och vara lite "självisk" så kom jag på den bra idén att jag skulle tända brasan i gula rummet och sitta där och mysa och sedan bjuda in Helena och Mona dit... visst är det fantastiskt att ha själssystrar så nära sig så man kan bjuda in dem när som helst.

En mysig kväll vid brasan
Så vi hade en jättemysig kväll då vi satt vid brasan, mediterade på elden, läste ur ACIM "I am sustained by the love of God" och hade sharing. Det var mycket mer spännande att lyssna till Mona och Helena än att se en spännande film. Samtalsämnet handlade dessutom om kärlek och passion och det är ju alltid spännande.

Att ha mitt fokus dit jag vill
Dessutom fick jag en så bra insikt imorse av min inre Gudinna. Den handlade om att jag inte behöver tänka så mycket på om jag ska välja att göra si eller så i livet utan att jag kan välja att fokusera på mitt andliga växande och lyssna till mitt inre och se vart det för mig helt enkelt så kommer det andra att ge sig efter hand. Det kändes så rätt och så bra och just nu känner jag att jag bara kan slappna av och ta en stund i sänder och fokusera på sanningen och kärleken inom mig och låta den guida mig ett steg i taget.

3 kommentarer:

  1. Hej Gudinne-skole-fröken! Fniss. Här kommer min sharing, jag hade Nia-premiär ikväll, vi var 7 kvinnor som dansade i ett hus i Helsingborg på femte våningen med havsutsikt, det var så underbart! Någon gång kom min inre kritiker och jag sa bye bye och den fick flyga ut genom fönsterna ända till Danmark på andra sidan sundet! Vi mediterade på en blomma i vårt hjärta i slutet och alla signade upp på fem torsdagar här framöver. Mitt grundtema är flowering woman, womans passion! Tack Anne för det du skriver, det stärker.

    Kram kram Erika

    SvaraRadera
  2. Åhh underbara härliga Erika.. Så underbart det låter med din lokal och niadansen och flowering woman!Det är så man vill flyga dit och vara med samtidigt som det bara är inspirerande att höra att kvinnor gör så härliga saker tillsammans. Ni som bor i Helsingborg eller inom 20 mils avstånd därifrån åk dit och var med...Erika är en super duper Gudinna och Nia danslärarinna! Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Ps det känns ju lite kul med titeln "Gudinneskolefröken" .... inte så dumt faktiskt

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig