måndag 7 september 2009

Du är fullkomlig precis som du är DAG 7

Kära Gudinnesystrar
Hoppas ni haft en mycket fin helg och fler och fler Gudinnor har mailar mig och meddelat att de är med i Gudinneskolan... så nu är vi säkert minst 28 stycken.. kul ! Jag har också fått fina mail om hur det går och hur kvinnor blir stärkta. Det är så inspirerande för då känner jag ännu mer hur kul det är att ge tid och energi till detta. Så tack för det!

Ljus och sanning och mörker
När vi närmar oss ljuset och att vakna till dem vi i sanning är så kan det som fortfarande behöver helas inom oss komma upp till ytan. Det känns ju inte alltid så kul men vi kan som Louise Hay säger tacka för att det visar sig så att vi nu kan lämna det.
Vi är fullkomliga
Jag tror att det allra viktigaste vi måste inse för att leva lyckliga och kunna ge till andra och till världen, det är att vi är fullkomliga och kärleksfulla precis som vi är. Vi kommer från den kärleksfulla källa som vi kan kalla Gudinnan, Skaperskan, den universella livskraften eller vad vi vill. Därmed är vi en del av denna källa och vi delar dess egenskaper. Därmed är vi fullkomliga, kärleksfulla, visa, hela, fyllda av ljus ... och alla de andra egenskaper vi förknippar med denna källa.

We are spirit
Vad vi än har gjort eller upplevt så har vår ande (spirit) alltid varit fullkomlig och oberörd av allt detta och vår ande är det som vi är. Ju mer vi kan identifiera oss med den sanna delen av oss själva som vi även kan kalla vår inre Gudinna så kan vi känna den fullkomlighet och den kärlek, vishet, ljus och frid som vi bär och som vi ÄR. När vi ser på oss själva och andra med dömande eller skuld så lever vi som i en dröm. När vi vaknar kommer vi inse vilka vi är och se på alla andra utifrån sanningen och vi kommer att se den verkliga världen i all dess skönhet och kärlek stråla emot oss. Den verkligen världen som vi kan se mer och mer när vi släpper taget om skuld, dömande och rädsla och ser bakom till det som är sant .. ser anden - the spirit- i oss själva och i varandra. Dessa tankar är inspirerade av ACIM

EKIM:s budskap
En Kurs i Mirakel (på eng A Course in Miracles) beskriver det så fint. Jag har ändrat en del ord så det blir mer kvinnligt.

Jag är som Gudinnan skapade mig
Helig är den som gör dessa ord till sina;
som stiger upp med dem i sitt sinne,
minns dem hela dagen,
och som på kvällen tar dem med sig när hon skall sova
Hennes drömmar är lyckliga och hennes vila djup,
hennes trygghet säker och hennes kropp helad,
eftersom hon sover och vaknar med sanningen alltid framför sig.
Hon kommer att rädda världen,
för hon ger världen det som hon har tagit emot varje gång hon övar sanningens ord

Att öva sanningens ord - Affirmationer
Så jag vill varmt rekommendera alla att denna månad även ha några affirmationer att säga till dig själv eller läsa då och då eller meditera på. Välj gärna något som har anknytning till den du i sanning är och det jag har skrivit här. Tex: Jag är som Gudinnan skapade mig.... Jag är fullkomlig precis som jag är.... Jag är fullkomlig och kärleksfull.... Jag är ljus och kärlek...... Jag är en underbar Gudinna... Jag är kärlek..... Jag är fullkomlig... m.m.

Stärk din självkärlek genom Affirmationer
Välj en eller två affirmationer som stärker din självkärlek.
Läs dem eller upprepa dem för dig själv med känsla och övertygelse.
Lev dig in i dem som om de är sanna - för det är de ju.
Fortsätt även om de inte känns alls sanna...
Låt de tankar komma upp till ytan som säger emot,
Fortsätt sedan bara att låta affirmationerna tyst sjunka in i ditt inre
eller säga dem högt när du gör dina vardagliga sysslor.
Sjung dem gärna för dig själv.

Ge det en chans denna månad-det är du värd
It's easy to be love.. it's easy to be home.. it's easy to be free
I am as God created me: When we truly understand this... we are home where we have always been...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig