torsdag 24 september 2009

Gudinneskolan Torsdagen 24 september

Självkärlek - Nu ger vi järnet kära Gudinnor!
Nu är det bara en vecka kvar på temat Självkärlek i Gudinneskolan. Nästa vecka ska ju ha fokus på relationer. Därmed tycker jag vi ger järnet nu kära Gudinnor... Plocka fram de bästa mest fantastiska affirmationer du kan tänka dig... Upprepa dem ständigt vad du än sysslar med... Säg dem i spegeln.. när du vaknar.. när du somnar.. när du är ute och går... nja nu skämtar jag lite. men prova i alla fall att säga eller tänka dem lite då och då under dagen.

Affirmationer - fungerar det
Jag brukar ju rekommendera affiramtioner men att det ska vara så attans svårt att verkligen göra dem. Varje gång jag lyssnar till Louise L Hay blir jag fullkomligt övertygad om att Nu ska jag göra affirmationer.. men vips är den goda intentionen borta och så har jag glömt det totalt...
Nja jag har faktiskt kommit ihåg att säga positiva saker till mig själv i spegeln.. lite då och då.

Ska vi verkligen försöka de närmaste dagarna
Bara för att åtminstone få vet om det fungerar... Är det någon som har något bra knep att komma ihåg affirmationer.. dela med dej till mig och de andra..

Föreställ dig att du är den du vill vara..
Samt varje morgon när du vaknar - Meditera och avsluta meditationsstunden med att möta din inre Gudinna och lyssna till henne samt föreställ dig att du är henne och att du lever det liv som du djupast längtar till...

2 kommentarer:

  1. Jag har provat att direkt efter meditationen fokusera på mina affirmationer ca.fem min. Då är jag avslappnad och sinnet alert och affirmationerna känns då t.o.m sanna!
    Jag tror att även känslan är viktig. Det här fungerar för mig och blir också rutiner eftersom jag mediterar dagligen.
    Jag ska också prova att tänka medvetet på mina affirmationer när jag är ute och går min morgonpromenad.

    SvaraRadera
  2. Jättebra tips.. jag brukar också fokusera på affirmationer i samband med meditation.. bra att du påminner om det.. samt att känslan ju är såå viktig.. Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig