måndag 21 september 2009

Gudinneskolan Måndag 21 september


"I am Spirit a holy daughter of God
Free of all limits, safe and healed and whole
free to forgive and free to save the world"
ACIM

Dessa ord stärkte mig under min morgonmeditation.
Jag kände att dess ord stärkte mig mycket i morse. De är starka och bra att påminna sig om när vi tror att saker i det yttre kan hota oss eller vår kropp eller när vi känner oss begränsade. Jag ska ge mig på att tolka dem i min egen översättning.

I am Spirit a holy daughter of God (Godess)
Jag är Gudinnans heliga dotter..
vilket ger mig en unik ställning i livet. Är jag Gudinnans dotter så är jag ju fullkomlig liksom henne och bär alla hennes egenskaper inom mig. Dessutom har jag ju en underbar mor som älskar mig fullt ut och som har omsorg om mig alltid.

Free of all limits, safe and healed and whole
Fri från alla begränsningar, trygg och helad och hel....
Vilket innebär att inget kan skada mig och att i mitt sanna väsen är jag alltid hel. Jag ser det som att vi i grunden alla är andliga väsen här på en resa i livet för att lära oss kärlek och för att hitta hem till dem vi är. Som andliga väsen är vi osårbara och fullkomligt fria och obegränsade. När vi verkligen inser det kan vi känna oss trygga. Medan när vi identifierar oss med kroppen och vårt lilla begränsade jag då har vi all anledning att känna oss otrygga.

Free to forgive and free to save the world
Fri att förlåta och fri att rädda världen....
Ja vi är fria att välja att se på oss själva och andra med förlåtelse och när vi gör det så räddar vi världen... genom att vi ser den på nytt som den egentligen är bortom dömande och illusioner.. Vi ser med kärlek och medkänsla på allt och alla... När vi gör det ser vi en ny värld som välkomnar oss i kärlek.

A Course in Miracles eller Mirakelkursen
som den heter på svenska har gett mig så mycket inspiration och betyder och har betytt så mycket på min livsväg... Den är skriven på ett lite traditionellt religiöst språk men huvudbudskapet känns bara så sant och rätt för mig. Men jag vill ändå säga att jag inser verkligen att vi alla har vår unika livsväg och att vi alla inspireras av olika andliga böcker. Jag tror det är bra att dagligen läsa något upplyftande eller ta del av något som påminner oss om vilka vi i sanning är.

Gudinneskolan
Läs gärna en "andlig" bok som inspirerar dig
Kanske har du en "andlig" bok som du älskar med och som gett dig mycket ...så varför inte ta fram den och läsa en liten stund i den innan du somnar tex... du kommer säkert att sova ännu mer djupt och tryggt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig