onsdag 30 september 2009

Kära Gudinnor ni är värda Guldstjärnor!


Sista dagen med huvudtemat Självkärlek
Nu är det sista dagen som vi har huvudfokus på Självkärlek i Gudinneskolan. Hur mycket eller hur lite du än har engagerat dig i Gudinneskolan så är du värd massor med Guldstjärnor. Jag vet att alla ni som läser den här bloggen ni vill liksom jag utvecklas och ni vill lära känna ert inre sanna jag - lära känna Gudinnan inom er och bara det är värt tusen guldstjärnor. Att bli medvetna om dem vi innerst inne, är är ju det allra viktigaste vi kan göra i den här världen. När vi lär känna vårt djupaste sanna väsen eller som jag kallar det - Vår inre Gudinna - då flyter allt annat harmoniskt med.




Här får du även en bukett rosor!

Fira dig själv - det är du värd
Idag eller imorgon, fira dig själv för att du har deltagit i Gudinneskolan under denna månad och fokuserat på självkärlek. Ge dig själv uppskattning för de framsteg du har gjort.. .. tacka dig själv. Samt ge dig själv något du uppskattar som en blomsterbukett! .... eller en massage.... eller en härlig fruktdrink... eller något annat som ger dig glädje eller njutning. Jag har själv gett mig själv en underbar behandling där jag blev mjukt vaggad in i en skön avslappning. Dessutom ska vi ikväll äta nyttig bananglass (av frusna bananer) och goda kakor som vi gjorde i eftermiddags här på Living Food centret.

Idag har jag mött Gudinnan Mira
Mira har tagit sin djupaste längtan på allvar och hennes fokus i livet är att leva i kärlek från sitt sanna väsen. Det dedikerar hon sitt liv till och det tycker jag känns mycket inspirerande. Jag fick idag en mycket skön behandling av henne då hon bor nära Living Food -centret. Det kändes fint att återigen få möta denna härliga kvinna och se hur hon fortsatt på sin andliga väg och satt det viktigaste främst i livet.

Det är längtan som bär oss fram..
Jag pratade lite med Mira om det idag och hon sa att hon har en så stark längtan att det finns ingen annan väg helt enkelt. När vi verkligen längtar efter något då kommer vi se till att närma oss det. Så hur mycket längtar du efter att bli hel eller leva från ditt sanna jag - Din inre Gudinna.. När vi längtar tillräckligt mycket efter något så blir allt annat inte så viktigt.

Skriv ett Kärleksbrev till dej själv
Kanske har du redan skrivit ett kärleksbrev som jag uppmuntrade till igår. Om inte så gör det nu.. läs gärna gårdagens tankar... samt låt din inre Gudinna ge dig råd på din fortsatta resa i självkärlek samt vilka steg du kan ta nu för att gå vidare på din sanna väg hem till dig själv. Bara ta fram papper och penna och se vad som kommer till dig. Skriv ned både uppskattning och vägledning hur du kan fortsätta att älska dig själv samt om det är något steg du kan ta i tillit för att leva ännu mer som den Gudinna du är!

Vi fortsätter med Relationer
Så imorgon går vi vidare till att fokusera på temat relationer under hela oktober månad och självklart tar vi med oss allt det vi har lärt och insett under den här månaden samt de goda rutiner vi skapat som morgonmeditation, att lyssna till sin inre Gudinna och affirmationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig