tisdag 1 september 2009

Gudinneskolan dag 1 september

Varmt välkommen till den första dagen.
Kul att vi är ett litet Gudinnegäng nu. Jag har beskrivit de dagliga meditationsstunderna i det förra inlägget så bra jag kunde. Självklart är det enklare att bekriva det i verkligheten. Samt att jag tänker mig att jag ska spela in en vägledd meditation med Gudinnemeditation framöver.

Meditera eller skapa din stilla stund på ditt sätt
Jag har beskrivit en meditation nedan för er som inte är så vana att meditera så använd den om du vill samt lägg gärna till Gudinnemeditationen längst ned. Är du redan van att meditera så fortsätt på ditt sätt men lägg gärna till en stund där du möter din inre Gudinna eller lyssnar till ditt hjärta och skriver ned det som kommer till dig.

Din inre Gudinna kommer att vägleda dig
under tiden i den är Gudinneskolan och sedan med om du fortsätter att lyssna till henne. Därmed är det så viktigt att var och en lyssnar till sitt eget inre och finner ut hur du kan få mest utbyte av Gudinneskolan och kanske din inre Gudinna ger dig helt nya övningar som passar just dig. Så skriv ned det som kommer till dig i Gudinnemeditaitonen och se det som jag skriver som förslag men lyssna till din inre Gudinna och följ det hon vägleder dig till.

Vägledd meditation kan beställas
För dig som skulle vilja få lite hjälp med meditationen så har jag spelat in en Vägledd meditation som är 20 - 25 min lång och innehåller avslappning, ljusmeditation, möt en inre guide (tex Gudinnan) samt vandra till ljus och glädje. Så vill du få hjälp kan du beställa den genom att skicka ett mail till mig. Den kostar 140:- + frakt.

Vi inleder med att komma igång med meditationerna
eller de stilla stunderna med vår inre Gudinna. De är sedan en daglig del av Gudinneskolan. Därefter kommer jag att ge er fler små övningar att tänka på under dagen.

Lycka till idag... kram Anne

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset Anne! Jag har din meditations CD hemma och den hjälpte mig att komma igång med att meditera igen. Jag har inrett mitt yogarum till meditationsrum också och smyckat det med rosor på golvet och en glas-ängel/gudinna hängandes i fönstret som jag fick från vänninorna/gudinnorna i min kvinnocirkelgemenskap när vi hade "träff" i måndags hemma hos mig. Kram // Carina

    SvaraRadera
  2. Tack Carina och kul att du delar med dig, så vackert det låter, nu blir jag inspirerad att smycka mitt Gudinnerum och altare ännu mer. Kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig