söndag 27 september 2009

Gudinneskolan Söndag 27 september



En Gudinna som du... är värd fullkomlig hälsa
Denna månad handlar ju om självkärlek. När vi älskar och värdesätter oss själva ser vi till att även ta hand om vår kropp så att vi kan må bra. När vår kropp mår bra, känner vi mer harmoni, balans och glädje i livet. Vi har även mer energi till att göra roliga saker. Du är värd att må bra och åldras på ett vackert, skönt och naturligt sätt… Då kommer du att bara bli en allt vackrare Gudinna för varje år och fortsätta att vara kreativ och ge ut av din vishet och dina unika gåvor även när du blir äldre.

Jag befinner mig nu på ett Levande Föda-center
Det känns underbart att kunna ge mig själv en längre tid att äta bra och fokusera på min hälsa. Känns lite som att göra en totalrenovering av kroppen. Tänk hur vi tar hand om våra bilar och besiktigar dem varje år och lämnar in dem på verkstad, byter olja m.m. Hur skulle det vara att ta hand om vår kropp på samma sätt?

Jag märker redan skillnad
Igår när det var första dagen vara jag ganska trött men idag känner jag mig mer pigg redan och känner hur lugn och harmoni sprider sig i hela kroppen. Vi äter endast rå mat och det mesta smakar mycket gott. Idag har vi fasta och började dagen med en fräsch grön soppa gjord på äpplen och boveteskott. Den kändes väldigt härlig och uppfriskande
Så många blir bra av denna kost
Birgitta berättar sååå många exempel på människor som kommit till henne och blivit så mycket bättre på bara 10 -15 dagar. Värk försvinner , psoriasis och eksem går bort, allvarliga mag och tarmsjukdomar helas. Hur kommer det sig.? Jo de flesta sjukdomar har att göra med att vår kropp är ”förgiftad” beroende på att vi i åratal har ätit fel… när vi dessutom kombinerar det med negativa tankar så blir det ju en ännu mer nedåtgående spiral. När vi då börjar rensa kroppen från allt det som har stagnerat eller förgiftat oss och istället tillför optimal näring.. då sker en förbättring direkt.

De som lever på Levande föda ser så friska ut
De som jag har träffat och som lever på levande föda ser så friska och ungdomliga ut. Huden blir mjuk och fräsch och ögonen klarare och de utstrålar vitalitet. Birgitta är ett gott exempel på det.

Är du sjuk, har värk m.m.
Då vill jag absolut uppmuntra dig till att prova att äta bättre en tid. Samt unna dig att åka en helg eller gärna längre tid till Birgitta. Det kan bespara dig år av värk och lidande. Eller vill du bara som jag må ännu bättre ta en semester hos Birgitta i Värmland, det är verkligen en mycket bra investering.

Jag vill äta mer Levande föda .
Personligen har jag inte planerat att leva på bara Levande föda när jag kommer hem, nej jag gillar lite varma höstgrytor och soppor nu när det är kallt ute. Men jag kommer defintiivt införa mer av denna fräscha och goda mat och tex äta vissa mål med Levande föda som tex frukost.. Ska ge er lite recept längre fram.

Gudinneskolan och hälsa - Fruktdag
Söndag är en utmärkt dag för en fruktfasta... eller när du vill i veckan.
Ladda upp med en massa goda frukter och gärna mycket av våra svenska frukter som päron och äpplen som det finns gott om nu. Gör fruktsallader, pressa juicer, gör smothies ja det finns så mycket gott att göra så du kan verkligen njuta av den här fruktdagen och vill du äta grönsaker med så gör en läcker sallad… att äta bara frukt en dag kan dock vara ännu mer utrensande och lättsmält för kroppen

Gudinneskolans hälsoövning
Lyssna till din inre Gudinna och hennes vägledning
Vi är alla unika och jag tror att därmed har vi även olika sätt att må bra på.
Lyssna inåt och få insikt om vad som passar dig just nu i ditt liv.

Sätt dig eller lägg dig bekvämt tillrätta
Slut ögonen
Föreställ dig att du befinner dig på en vacker plats i naturen
Se hur din inre Gudinna närmar sig
Lyssna till henne och låt henne berätta hur hon vill att du ska äta, motionera, slappna av m.m.. Vi är alla unika... Vad passar dig bäst? .

Skriv ned.
Lev det!
Lycka till.. du är värd det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig