tisdag 1 september 2009

Gudinnorna samlas i Gudinneskolan

Okey .. here we are... 14 stycken underbara Gudinnor har nu meddelat att ni är med i Gudinneskolan.. Kan ni se dem eller känna dem i ert inre... ja vi är 15 med mig för jag är ju med också och tycker det känns jättebra att ha fått en god anledning att verkligen fullfölja den här Gudinneskolan själv.... Men vi välkomnar fler så det är bara att hoppa in men anmäl dig gärna i bloggen eller på min mail anne@mundekulla.se läs mer om allt under Gudinneskola.

Tack vare er kan jag inte smita undan nu
och det känns ju som att jag bör göra de uppgifter som jag delar ut med och de övningar som jag ger er... Så tack för det. Säkert finns det fler Gudinnor som kommer att droppa in under kursens gång samt en del som kanske är med på en del lektioner bara... samt en del som inte gett sig till känna ännu och kanske vill kolla in utbildningen lite först... Det som är bra med att säga ... -Jag är med är att det känns mer som att det kan vara enklare att ge sig själv den här möjligheten när man har beslutat sig och utallat det.

Nu har vi träffats i Gudinneskolan i Mundekulla
Ikväll samlades Jag, Mona och Helena för att komma igång att göra vissa övningar och meditationer gemensamt. Tisdagar och Torsdagar ska vi försöka träffas. Jag introducerade dem lite och sedan gjorde vi en Meditation + Gudinnemeditaitonen.

Mona Somnade
När vi kommit till den där delen i meditationen som jag tycker är höjdpunkten där vi verkligen möter vår inre Gudinna och lyssnar till hennes budskap så hördes det några ljudliga snarkningar som verkade komma från Monas håll. Jag och Helena kunde inte låta bli att kika och visst hade hon somnat..!! så det blev lite fniss och Mona vaknade till och jag försökte slussa in henne igen i Meditationen.

Helena möter vildkvinnan
Trots mina instruktioner om att meditera på ljus och kärlek hade Helena suttit och mediterat på sin vildkvinna. Strax innan meditationen hade hon träffat på någon som pratat mycket om att vi måste tänka ekonomiskt m.m. och leva i samhället m.m. Helena som dessutom idag har deklarerat för oss att hon är en nunna innerst inne och att hon vill följa Gud/Gudinnan kände att det väcktes starka känslor i henne. Så istället för ljus, kärlek och frid blev hennes mantra typ - Nej jag vägrar att gå in i samhällets negativa mönster som håller nere oss människor och där man ska tänka på pengar och ekonomi i allting... Nej .. nej .. tänkte Helena och den där delen när man skulle möta sin inre Gudinna där kom det dels en vit och vän ängel men vid hennes sida fanns det en svart vildkvinna som inte var att leka med. Härligt Helena och tack för att jag fick berätta det.

Min Gudinna levde i kärlek
Så jag vill bara visa att det kan bli på lite olika sätt. Själv höll jag mig till mitt eget manus och fick en fin upplevelse av en Gudinna som levde i kärlek helt utan att döma och därmed kunde njuta så mycket mer av livet. Hon sa att man faktiskt kan sluta att döma så mycket och bara träna sig på att säga nej till dömande tankar och ord... därmed leva ett mer njutningsfullt liv och se på sig själv och andra med kärlek.

Gudinnemeditaitonen- lite nya tankar
När det gäller gudinnemeditationen där vi möter vår inre Gudinna så kan du även göra den såhär. Föreställ dig att du befinner dig på en vacker plats i naturen en solig och lagom varm och stilla dag.... Leta upp en plats där du kan sitta och gör det riktigt bekvämt för dig där.... Se ut över naturen och se hur din inre Gudinna kommer emot dig lite längre bort.... Se huir hon ser ut.. när hon närmar sig dig..... låt henne komma fram och sätta sig bredvid dig ..... upplev hur hon känns och känn in om hon har ett budskap till dig eller vad hennes närvaro förmedlar.... sen kan du fortsätta om du vill med de instruktioner jag har skrivit om tidigare i Gudinnemeditationen.... men det kan vara fint ibland att i sitt inre förflytta sig till en vacker plats i naturen....

Att älska sig själv kan utmana andra
"Every time you get closer to health, happiness and your goal, someones gonna call you selfish" Detta sa Christiane Northrup på Empowering woman CD:n som jag lyssnade till igår. Så var beredd på att när vi väljer kärlek, glädje och lycka till för oss själva så kan det trigga andra... men det är ju bra.




När du vaknar imorgon gör Gudinnemeditationen
och fråga dig själv: - Hur kan jag älska dig mer idag. Du behöver aldrig mer vänta på att någon annan ska älska dig. Du kan ge dig själv all kärlek du vill ha och du är värd den. När du gör det kommer den kärleken spegla sig i andra och de kommer att älska dig ännu mer... dessutom kommer du äntligen att kunna ta emot all den kärlek som har funnits där för dig hela tiden.
Theres no way but love
I seek it's peace today

2 kommentarer:

  1. Vilken Underbar Blog!
    Ska försöka delta i gunniskolan i den mån jag hinner som tvåbarnsmamma. Försöker varje dag finna en stund för mig själv att meditera.

    kärlek *~

    SvaraRadera
  2. Tack ! Jättebra att du föröker ge dig själv den tiden ... du är så välkommen att delta det du kan...
    Det är ju de där små stegen som tar oss framåt... Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig