fredag 18 september 2009

Gudinneskolan Fredag 18 september

Gudinneskolan – tankar och uppskattning
"Jag är så glad att jag kan vara en del av denna underbara skola" skrev Petra. Det känns så kul att höra att så många har haft glädje av Gudinneskolan hittils. Jag har fått så mycket fina och kloka tankar i kommentarer och mail de senaste dagarna så jag lägger ut några här så kan ni inspireras av varandra... Visst är det kul att vi faktiskt är ett gäng som mediterar och gör övningar och fokuserar på vår inre Gudinna och Självkärlek!! Underbart att ni är med i Gudinneskolan... Karina bor föresten i Frankrike så visst är det härligt att vi kan ha kontakt även när vi inte bor så nära varandra... Här kommer några citat:

"Din gudinneskola ger mig så mycket! Jag har hittat en underbar modig och glädjestrålande gudinna inom mig, som har blivit som en god och klok vän och vi träffas varje dag när jag mediterar. Städade ut min garderob igår, och det finns mycket plats där nu…"
Varma hälsningar, Helga

"Hej alla fina Gudinnor Jag har nu trots allt tagit mig minst 10 min morgon och kväll i några dagar nu Jag märker att jag blir mer och mer kärleksfull och lyckas hålla mig lugnare med barnen sen jag börjat ta mig tid till mig själv.
"Jag tänker skaffa en portabel meditationsplats med ett vackert tygstycke och små fina dekorationer som jag kan ställa var jag vill : ). Allt är möjligt!"
Varma kramar, Karina

"Jag märker stor skillnad när jag har mediterat på morgonen mot när jag inte har gjort det. När jag gör det är mitt tålamod större, kärleken gränslös och jag känner ett inre lugn som jag kan förmedla. Jag är så tacksam över att få vara en del av denna skola- så tack Anne- du har gett mig tankar kring hur vi kan sprida tankar kring kvinnocirklar." Kram Pernilla

"Jag har en urbusig 4-åring, räddningen är att min Sambo ofta äter frukost länge, då går jag och yogar och meditererar, eller att jag går upp före de andra. Livet är ett pussel, det är så mkt kärlek med barn... Känner igen mig i er Pernilla och Karina.Stor kram Erika"

"Jo, visst är det skillnad de dagar jag mediterat/tagit en stund för mig själv. Idag kände jag mig väldigt lugn och kärleksfull och hade massor av tålamod. Jag brukar dessutom fylla på mig med en massa energi på morgonen och då är jag väldigt pigg hela dagen. Mycket bra! Ha en fin kväll! Karina"

"Hej Anne och alla ni andra Gudinnor, känns så underbart att få vara en del av Gudinneskolan. Jag har inga småbarn längre så jag har tid att meditera mycket. När jag tar mig tid att meditera så kommer det så mycket svar på mina frågor så ibland undrar jag varför jag inte mediterar mycket mera, men då brukar jag försvara mig med att det tar ett tag för min själ att smälta alla nya intryck/svar. Jag är så glad att jag kan vara en del av denna underbara skola" Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig