onsdag 23 september 2009

Gudinneskolan Dag 23 sptember

Idag vill jag dela med mig dessa fina rader som så många kvinnor har skickat till mig den seanste tiden... säkert har du med läst dem redan men de tål att läsas igen och påminna sig om.

"Låt det finnas frid inom dig. Låt dig känna att du är precis där det är meningen att du ska vara. Låt dig inte glömma de tillitsfulla, gränslösa möjligheter du och alla andra föddes med. Må du använda de gåvor du mottagit och förmedla den kärlek som har givits dig. Må du vara nöjd med dig själv precis som du är. Låt den här vetskapen sjunka in i hela din kropp och tillåta den att fritt få sjunga, dansa, berömma och älska. Den finns för alla och envar."

Meditation
Vi har haft besök av en mycket trevlig vän några dagar här... Han har dock haft lite fullt upp en tid och svårt att sova. Igår tipsade jag och Helena honom om att meditera om han inte kunde somna och då gjorde han det och sov därmed mycket bättre. Idag mediterade han igen och sa att han kände sig som en ny människa efter det...

Karisma med meditation
Han läser även en bok som handlar om Karisma och där de skriver att de som mediterar får en annan karisma och utstrålning samt är mer närvarande...

Jag mediterade lite längre igår
och känner att det känns så bra helt enkelt så jag ska försöka fortsätta med det nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig