fredag 27 september 2013

En Gudinna är värd att Må Bra!

"För att kunna vara de Gudinnor vi är helt och fullt 
och ge det vi är här för att ge
samt känna entusiasm och livsglädje, 
så behöver vi ha bra och hälsosamma vanor."

Dags för Green Smoothie igen.
En mycket enkel men bra sak jag gjort de senaste dagarna är börja dagen med Green smoothie igen och äta en rawfood -gröt till frukost. Även om jag alltid äter en ganska nyttig frukost så märker jag hur optimalt bra jag mår och hur mycket mer energi jag har hela förmiddagen när jag börjar dagen på detta sätt.

Bjud gärna din partner eller vänner på en grön, god och nyttig drink!

Vi är värda att må bra och ha full energi...
Det är så lätt att halka in i dåliga vanor som gör oss trötta, när det egentligen är så enkelt att ändra på dem. För att kunna vara de Gudinnor vi är helt och fullt och känna entusiasm och livsglädje så behöver vi ha bra och hälsosamma vanor. Den här frukosten jag gör nu är dessutom supergod och den kräver inte mer tid än att göra annan frukost.

Mitt recept för en härlig start på dagen: 
1. Ligg kvar en stund sängen och mys och känn tacksamhet för att du har en skön säng att sova i.
2. Sätt dej upp och meditera, andas med närvaro, eller skapa en vision av hur du vill ha den här dagen.
3. Drick ett glas ljummet eller rumsvarmt citronvatten...
4. Bädda och gå upp, kanske duscha,
5. Gör en god green smoothie med din favoritfrukt och grönt - drick och njut
6. Förbered frukost: frukt eller t.ex raw bovetegröt.
7. Gör yoga eller gå en promenad (eller ta promenaden efter frukost på väg till jobbet)
8. Ät frukosten

Ca 2 timmar (kortare eller längre tid) beroende på hur länge du vill göra yoga eller vandra.

Green Smoothie kan göras på en mängd olika sätt..
Grunden är gröna blad, t.ex mangold, spenat eller grönkål (gärna vilda ätliga örter) + frukt eller bär.

Annes Green Smoothie idag
Mangold
1 pressad apelsin
en halv banan
en äppelbit
en päronbit
en avokadobit

Blanda i en mixer med lite vatten så den blir lagom tjock.

Annes Rawfoodgröt 1 portion
1,5 dl bovete (blötlagt över natten)
2 aprikoser (blötlagt över natten)
Lite bär färska eller frysta tinade
½ rårivet äpple
Lite färsk riven ingefära

Skölj bort det röda slemmet på morgonen genom ett durkslag
Blanda bovete med alla de andra ingredienserna... klart!
Kan gärna ätas med lite sesam eller mandelmjölk.

Ha en underbar och även hälsosam helg.

Varm Kram Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig