torsdag 11 juli 2013

Ett vackert Renfana-rum på Södra Öland!

Nästa dag åkte jag ner till södra Öland...
Sedan vi sålde min farmors hus har jag varit lite sugen på att skaffa ett nytt hus på Öland... så jag brukar titta lite vilka hus som är till salu... Nu var det ett lite hus söderut som såg spännande ut... Så jag kom lagom till visning... Huset var trevligt på många sätt och hade underbar utsikt över Alvaret och havet... men det var mycket att göra invändigt och det var lite väl lågt i tak med kände jag.. Det kändes mer som en tyngd när jag tänkte på att skaffa ett sånt hus... en tyngd att ta hand om huset och trädgården m.m.  Så jag åkte vidare till mitt boende denna natt som var på Alvarsgården.

Jag älskade mitt Renfana- rum
När jag blev visad till mitt rum här så älskade jag det meddetsamma... det var ljust vitt fräscht, fint i ordninggjort, och med en gul fondvägg med Renfanans varma gula färg.. och rummet hette dessutom Renfana... kunde det bli bättre.. ni som vet att jag 'älskar guuult!! dessutom var det två fönster varav ett i väster där solen lyste in... Jaaa så här trivs jag att bo kände jag..ljust, fräscht och högt i tak... rummet var även smakfullt inrett och så fint med sköna sängar.



Vilken skillnad mot det lilla huset

... med låga tag jag nyss tittat på... även om det ju låg ljust, öppet och med mycket fin utsikt... kanske en dag att jag vill ha ett hus som ligger just så fint.. med Alvar åt ena hållet och hav åt andra... det skulle kännas härligt med friheten... Men just nu känns det härligt att inte äga så mycket... Det är en lyx att kunna resa iväg fri och ta in på ett pensionat och få frukost med... och i längden blir det billigare än att ha ett hus, så därmed ska jag unna mig det ett tag till.

Men jag har spanat in ett hus 
med ett underbart läge som skulle kännas fint och som är mycket enkelt och inte kräver så mycket skötsel vare sig med hus och trädgård.. så kanske .. kanske .. om det är Gudinnans plan för mig...och om det fortsätter att kännas rätt...  och är det inte så väntar något ännu bättre... i den tilliten vilar jag..


Jag hade ännu en underbar dag på Öland..
träffade en väninna i fina Vickleby på Capellagården där vi både fikade och åt middag... så trevligt... sen sov jag mycket gott ytterligare en natt... och sen var det dags att resa hem från Öland denna gång.. men det gjorde jag med en positiv förväntan för nu väntade min Stora Sommarfamilj på mig i Mundekulla.... om det berättar jag mer i nästa inlägg...





 Capellagårdens Rosenträdgård

 Vårt vackra middagsbord 


 Så mycket vackert det finns

Ha det gott och Njut av sommaren

KRAM Anne Solveig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig