onsdag 24 november 2010

Vill du vara med i en kvinnocirkel?

Kvinnocirklar på gång
När jag berättade att min senaste kvinnocirkel-kull har gått färdigt sin utbildning var det flera som frågade om det finns en cirkel på gång där de bor. Nu är det så att alla som gått utbildningen använder den på sitt eget sätt. En del leder redan grupper och kurser och använder det de lärt sig i Kvinnocirkel -utbildningen, som ett komplement, andra ska starta upp väncirklar med sina närmaste vänner som ett första steg, några har redan en färdig cirkel som väntar och andra är på gång men inte helt redo att starta ännu...



Några som erbjuder cirklar efter Nyår.
Men det är i alla fall tre kvinnor just nu som gått min utbildning och som är redo att starta upp Kvinnocirklar i januari i Norrköping, Trosa och Kinnekulla- Mariestadstrakten. Du kan gå in under länken Kvinnocirkeln, här överst i bloggen och läsa mer och få kontakt med dem. Jag vet att det är fler som är på gång med och finns det intresse kanske de får inspiration att starta så du kan meddela mig om du bor på andra platser i landet och vill delta i en kvinnocirkel.

Starta upp en kvinnocirkel själv
Vill du starta upp en Kvinnocirkel mer som en vän-cirkel med nära vänner så räcker det gott med att läsa boken.. Vill du det ska kännas lite tryggare kan ni ju bestämma att alla läser min bok... eller att ni läser den under cirkelns gång. Det är ett tryggt och bra sätt att komma igång ... Jag ger dessutom lite grupprabatt om ni är minst 5 st som beställer boken... Läs mer om allt detta under länken Kvinnocirkeln, överst här i bloggen.

Kvinnocirkeln Ledarutbildning
För dig som vill få en grundläggande utbildning i att leda kvinnocirklar eller mer redskap för att leda kvinnokurser så startar en ny utbildning i att leda cirklar under hösten 2011. Kanske blir det 4 helger denna gång. Kände ett behov av att utöka kursen. Kunna ha lite lugnare takt och fördjupa vissa moment lite. Du kan läsa mer om årets utbildning. http://www.mundekulla.se/mundekulla/parse.php?p=kvinnocirkeln_del_1.html
Varm kram i ett vinterkylan där snön nu har kommit till oss igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig