tisdag 25 augusti 2009

Relationer och nya tider

Peter har varit här några dagar och hälsat på. Det kändes fint att han ville åka ända upp hit från Mundekulla i sin skruttiga bil som jag tycker det är dags att byta ut nu. Han behövde verkligen lite ledig tid med. Jag kom på idén att vi inte skulle prata alls om Mundekulla och jobb och vi hade verkligen mycket fint och kunde njuta av varandra och den vackra naturen här. Sen kom vi lite in på arbete ändå och vissa saker behövde pratas om och redas ut, samt även när det gäller relationer, vilket också var mycket bra.

Relationer och kärlek
Även relationen kändes viktig att prata om då det inte funnits så mycket tid det senaste halvåret samt att det kändes bra att prata om vissa saker när man har lite distans till allt. Vi pratade bland annat om - Vad är det om du säger eller gör som får mig att känna mig bra och känna mer kärlek till dig ? samt vad är det som du säger och gör som får mig att känna mig dålig och stänga av ? Det var bra och kan nog pratas mer om så det blit mer tydligt.

Polaritet och kärlek
Theresa och Chalice från USA som var i Mundekulla reser runt och har kurser och föredrag bland annat om relationer samt Gudinnehistorien m.m. Theresa sa att det är lätt hänt att en man tappar sin manlighet och känsla av att vara bra när vi kvinnor säger eller gör vissa saker och tvärtom så känner vi oss inte längre som de underbara kvinnor och Gudinnor vi är- värda kärlek när mannen beter sig eller säger vissa saker. Då blir det ju så att vi stänger av till varandra. Medan om vi kan lära oss att fokusera mer på det som får oss att känna oss bra och som gynnar kärleken så kan vi ju uppleva en mycket mer kärleksfull relation. Så vi pratade en del om det och det kändes bra och blev mer tydligt hur vi kan sabba eller stärka relationen.

Ny utgångspunkt
Det har varit en utmanande tid det senaste halvåret då det har varit så mycket i Mundekulla och Peter har tagit mycket huvudansvar och det har varit mycket som skett hela tiden. Så det var bra att få lite tid med varandra långt bort från allt. Nu börjar en lugnare höst med mer tid för oss själva och varandra. Det känns skönt och jag ser fram emot att vi ska hitta bra rutiner och huvudansvarsuppgifter och nu är vi ju fyra stycken här vilket känns jättebra. Men jag ska se till att ha mitt eget utrymme och min egen tid med för det känns så viktigt med.

Idag ska vi fira i Mundekulla
Så vi ska ut och paddla kanot och äta mat och njuta av vårt spa hela gänget
Så nu lämnar jag Byxelkrok och sticker hemåt igen till Mundekulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig