tisdag 18 augusti 2009

En känsla av frihet och glädje

Det var skönt att landa här i Mundekulla igen och jag satte på lite musik och dansade en stund. Då kunde jag plötsligt känna som ett stort fritt eget rum inom mig där det fanns gott om utrymme för mig De andra delarna i mitt liv som kursgården m.m. hade minskat lite.

Det kändes som det nya utrymmet kom från NLP-kursen och insikterna jag fått där. Jag kände helt enkelt att jag vet att jag kan välja det liv jag vill leva och därmed behöver jag inte välja trygghet eller begränsa mig mer utan kan välja kärlek, glädje och det jag innerst inne vill.
Dessutom har jag ju upptäckt när jag varit borta att Mundekulla faktiskt klarar sig utan mig och det var som en tyngd föll från mina axlar och som det blev ett stort fritt utrymme inom mig. Ett utrymme som handlade om frihet och glädje och att jag kan välkomna det liv jag vill leva.
Jag gick ut i trädgården och då kom den här sången till mig

I am free

A heavy load fell of my shoulders when I realized that I am free
A heavy load fell of my shoulders when I realized that I am free
Free like the bird up in the sky, I am free like a butterfly
A heavy load fell of my shoulders when I realized that I am free

And from that moment on I know I can trust my feelings within
And from that moment on I know that a new time is to begin
Where I can spread out my wings and fly, Free like a butterfly
And from that moment on I know that a new time has just begun

And when I’m looking back I see I was a prisoner in my mind
And I can also see the open door that I just couldn’t find
But now my eyes has gotten clear, and I can see you all my dear
And I will never more be prisoner a prisoner in my mind

And from this moment on I will live like a butterfly so free
Because I know that there is strength and love and wisdom inside of me
So I just bow down to myself…. and to everything else
That made me wake up and take care of the life I’m here to live.

I’m here to live, I ‘m here to give I’m here to care, I’m here to dare
I’m here to share with everyone what I have found
I’m here to love, I’m here to feel, I’m here to know about what’s real
I’m here to live the life I’m here to live

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig