söndag 16 augusti 2009

I truly love me

I am willing
to fall in love
with myself
I truly love me

Fundera på vad det betyder för dig...
Dessa rader fick en stark mening för mig idag..... Jag känner mig redo att verkligen vara kärleksfull med mig själv och välja det som ger mig glädje, lycka, kärlek och djup tillfredställelse i livet. Jag känner att den här kursen har lett till ett nytt sätt att tänka på så jag ska ta till vara det nu.

Här kommer slutligen lite tips från dagen:
Välj att leva det liv du längtar till.. Välj att vara den du vill vara från och med nu ! För att kunna göra det: Stärk dig själv med allt du tycker om att göra och som får dej att må bra. Då får du mer tillit till dig själv och din förmåga att leva det liv du vill leva.

Min lista kan se ut så här ungefär...
Sjunga
Dansa
Måla
Meditera
Göra yoga
Kvinnocirkel
Leda kurser /retreater
Kramas
vila
Vandra på Alvaret
Läsa ACIM

Hur ser din lista ut ?
Ååå så kul det ska bli att skriva mer utifrån mig själv igen och det som verkligen inspirerar mig .. men NLP kursen var bra och det var bra att skriva om den med..

4 kommentarer:

  1. Vad fina ord!

    Jag blev sugen på att svara vad jag vill göra... Spela gitarr å sjunga, måla, dansa, skratta, le! Ta vara på livet :)

    SvaraRadera
  2. Härligt !
    Ja visst är det fantastiskt att ju mer vi gör det vi tycker är roligt ju bättre mår vi och ju mer kan vi skapa ännu mer det liv vi vill leva.

    SvaraRadera
  3. Hej Anne

    tack för allt du delat med dig om NLP-kursen ! För några veckor sen dök NLP upp i mitt sinne som en viskning... Sen gick jag till en osteopat för behandling och andra gången gjorde hon den NLP övning med mig som du beskrev - i mitt fall smärta i höger axel som kommer av att jag överpresterar ibland för att jag inte tror att jag är good enough... Det fick mig att landa mer i hjärtat, att jag alltid är tillräcklig i min egen kärlek... Jag skriver mer en annan
    dag.Fortsätt skina!
    kram kram

    SvaraRadera
  4. Tack Erika
    Kul att höra av dig ! Ja den övningen är faktiskt jättebra tycker jag och om kan ju komplettera den med Lise Borbeaus bok - "kroppen talar" som jag också tycker är mycket bra och där det ju förutom olika tolkningar till sjukdomssymptom även finns lite nyckelfrågor man kan ställa sig själv.

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig