torsdag 20 augusti 2009

Fokusera på att älska mig själv

Idag ägnade jag en stund åt att skriva ett mail till någon om något jag känt mig lite sårad för. Jag lindade in det så gott jag kunde för samtidigt uppskattar jag mycket den personen och det var bara en liten grej men jag kunde inte riktigt släppa den. Ibland tror jag det är bra att försöka reda ut saker och säga hur vi känner det. Samtidigt gör vi ju alla små misstag hela tiden och vi kan ju också bara släppa det och gå vidare. Så när jag väl skickat iväg meddelandet så kände jag mig lite kluven och den goda känsla jag trott skulle infinna sig fanns inte där.

Empowering women - Tankar av Louise Hay
Tog bilen till Öland på em och lyssnade på vägen till en Cd som heter Empowering women och innehåller flera tal av olika kvinnor bland annat Louise Hay som jag nu lyssnade till. Det hon sa var jättebra och stärkande så jag ska lyssna till CD:n flera gånger.

Värdet av att sluta kritisera sig själv och andra
Hon pratade bland annat om att inte kritisera sig själv för att då hindrar vi oss själva så mycket i livet om vi hela tiden nedvärderar oss själva... detta sa hon var mycket viktigt att tänka på. Det andra som var viktigt är att inte heller kritisera andra, för då fokuserar vi på fel grej och det vi fokuserar på har ju även en tendens att öka i våra liv. Att istället acceptera och uppskatta andra för dem de är, gör att vi själva mår bra och inte slösar energi på andras beteende utan istället ger tid till att uppskatta och älska oss själva och finna vår unika väg i livet.

You should mind your own business and focus on loving yourself, sa Louise

Detta fick mig att inse att det är tid för "stop judging" för det leder ju inte till något gott ändå varken för mig eller andra.

Sen började jag döma mig själv för att jag tyckte jag gjort fel men då sa Louise Hay
"I rejoice when I see a dark portion of myself, because it means that I am ready to move on. So I say thankyou to myself. Thankyou for showing me this so I can heal and move on".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig