torsdag 24 juni 2010

Nu gifter jag mig med mig själv!

Jag lovar mig själv trohet och evig kärlek!
Nu gifter jag mig med mig själv och lovar mig själv evig trohet och kärlek i alla levnadsdagar.... Karin Swanström skrev några så härliga rader om detta häromdagen, så jag har funderat på det lite mer och insett att det är det enda vettiga. Nu har jag varit gift med Peter sedan 2003 och hur jag än har försökt att ändra på honom och få honom som jag vill att han ska vara, så har jag inte lyckats så nu ger jag upp den ambitionen och låter honom vara som han är helt enkelt och det är ju mycket enklare och fungerar ju mycket bättre. Dessutom är han ju en underbar och bra man som han är med och då kan jag ju börja upptäcka allt som är gott med honom. När jag upptäcker det och uppskattar honom så blir han ju dessutom mer positiv till mig med. Det innebär ju även att jag kan vara just som jag vill och syssla med det jag har lust med.

Tänk att vi kvinnor så lätt dras in i
att fokusera alldeles för mycket på en man i vårt liv. Jag trodde jag hade lärt mig innan jag träffade Peter .. men det finns så subltilt med oss och i hela vår kultur så det är så lätt att hamna där... Just nu tänker jag se Peter som en broder och själsvän ett tag för det är han ju med... När jag ser honom på det sättet är det mycket enklare att uppskatta honom utan att vilja ändra på honom.

Nu gifter jag mig med mig själv
Det blev så tydligt för mig häromkvällen att nu är det mig det handlar om... Nu ska jag ta hand om mig själv... vara varsam med mig själv...tillåta mig att gå mjukt fram i livet... ge mig själv det jag älskar... vara med människor som jag tycker om och som tycker om mig... syssla med det som är kul och ge mig själv njutning och kärlek... lyssna till mitt innersta... låta Gudinna blomma ut... växa på djupet och höjden och vandra rakryggad men mjukt fram i livet .. ge mig själv tid att växa andligen.

Min djupaste älskarinna
ska vara Gudinnan inom mig... Henne ska jag älska och fokusera på och vara med och njuta av för endast hon kan ge mig varaktig lycka.. endast med henne vid min sida kan jag alltid känna djup kärlek inom mig... känna ljuset inom mig... friden... Hur kommer det sig att det ska ta så lång tid att verkligen inse detta... Nu är det dags att flyga ...

Lyssna gärna och inspireras till att vara "gentle with yourself"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig