måndag 7 juni 2010

En hyllning till min Kvinnocirkel

Upplev mer glädje i livet genom en kvinnocirkel
Gudinneskolan vill uppmuntra alla kvinnor att ingå i eller skapa en egen kvinnocirkel. Det är ett effektiv och härligt sätt att bli stärkt och att uppleva ännu mer glädje och njutning i ditt liv. Vill du prova dig fram så kan du börja med att samla ett tjejgäng till en sommarträff där ni får en stund var och en att bli lyssnad till och sedan kanske få lite feedback samt sedan fika eller äta och bara prata om allt helt fritt. Den djupare stunden med fokus gör då att även samtalen efteråt bli mer avslappnande och givande.

En mycket värdefull stund igår i min kvinnocirkel
Efter den värdefulla och fina Kvinnocirkel jag hade igår med min nära systrar, känner jag mig djupt tillfreds och mer trygg att gå vidare i livet i den riktning som känns rätt just nu. Det är så underbart att se hur vi alla växer och utvecklas genom vår gemenskap. Nu har t.ex tre av oss gett ut en egen bok och en fjärde har fått mer inspiration så den kommer nog. Utan det värdefulla stöd jag har fått i mina kvinnocirklar hade jag knappast haft tillit till att jag har mycket att ge till andra.

Tack vare kvinnocirklarna har jag tagit nya steg
Det är tack vare att en mängd kvinnor i Kvinnocirklarna jag har deltagit i, ständigt har peppat mig och sett mina inre styrkor när jag själv inte har sett dem. Det har gett mig tillit till att kanske har jag ändå något fint att dela med mig.. kanske har jag något unikt som just jag kan ge till andra. Nu har jag turen också att ha så visa och kärleksfulla kvinnor runtomkring mig men jag vet också att alla kvinnor är visa och har mycket kloka tankar att ge varandra när de möts i en cirkel och verkligen blir lyssnade till och får möjlighet att dela med sig från sitt djupaste inre.

De andra kvinnorna inspirerar mig
Jag ska inte nämna vad vi pratade om eftersom det är det viktiga med en kvinnocirkel att det finns en trygghet att det stannar mellan oss. Jag vill ändå nämna att jag jag blir så inspirerad av alla dessa kvinnor på olika sätt... En av mina systrar är så modig och följer sitt hjärta och alla i hennes omgivningen kanske inte applåderar jämt, men när de sedan ser resultatet i hennes liv då kan de inspireras av henne.... När hon läste en bok nyss som inspirerade henne så såg hon till att få möta författaren... När hon såg en film med någon som hon kände hade något mycket fint att ge henne, då slänger hon sig iväg och flyger dit för att delta i en utbildning. Så underbart att hon vågar lita till sitt hjärta och låta det vägleda henne så snabbt och enkelt.

En annan av kvinnorna har den där starka förankringen i det andliga. Hon är äldst av oss och hennes tankar är alltid så visa och kärlekfulla och ger en känsla av att allt är lugnt... Allt sker som det ska... Jag njuter av hennes alltid vänlig närvaro.

En kvinna är just nu ute och leker i livet .. dansar, klär sig i vackra tunikor och klänningar och njuter av att vara den Gudinna hon är... m.m. och det känns också inspirerande... samt att hon bejakar oss andra med fina värmande tankar och inspirerar till fnitter och skratt.

Vilken tur jag har.. men så är det ju så att vi alla har växt och utvecklats med varandra och därmed är vi en del av att de andra i gruppen nu har ännu mer att ge till oss.

2 kommentarer:

  1. Jag vill så gärna starta en Kvinnocirkel men har inte tagit steget ännu. Men blir så inspirerad av dig att jag nog ska göra det! Jag kan ju börja med en inbjudan till en introduktionskväll där man bara är, och berättar om sig själv och ser vad de andra vill få ut av cirkeln. Och sen låter man den utvecklas från det.
    Tack för att du inspirerar mig så! Är din bok förresten ute nu? Kram från Elin

    SvaraRadera
  2. Hej Elin
    Jag tror du skulle kunna bjuda in till en jättefin kvinnocirkel och jag tror du kunde ha mycket nytta av min bok.. ja den är ute nu.. klicka på boken här i bloggen så får du info från hemsidan.. kram Anne

    SvaraRadera

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig