lördag 26 juni 2010

Gudinneskolan fortsätter


Jag plockar blommor till en krans
Gudinneskolan är en del av livet.
Den handlar djupast om att du har gett dig själv ett fokus som handlar om njutning och glädje i livet och att blomma ut till den underbara Gudinna du är. Jag skriver utifrån detta tema beroende på det som sker i mitt eget liv, men ditt eget liv visar dig också vägen hela tiden när du lyssnar och är uppmärksam på det som sker. Någonstans har du haft en längtan att växa och därmed har Gudinneskolan och denna bloggen kommit i din väg.

Att vara fullt ut de Gudinnor vi är
Just nu handlar det för mig mycket om att vara den Gudinna jag är innerst inne. Genom att prata med andra, lyssna inåt, läsa böcker m.m är det som en ny väg blir mer och mer tydlig. Den handlar om att vara den jag vill vara djupast innerst inne.. den handlar också om att sätta Gudinnan främst i mitt liv och lyssna till hur hon vill att jag ska leva.

Helgonen gav sig mycket tid att vara stilla
Mycket kan ta oss bort från dem vi djupast innerst inne är och vår sanna väg... det finns så mycket vi kan förströ oss med och människor vi kan prata med, filmer vi kan se m.m, och en del av dett kan ge en djup mening och inspiration, men annat kan vara mer meningslöst tidsfördriv där vi hade kunnat använda vår tid till att djupna som männsikor.. eller fokusera på att utveckla det vi är kallade att göra i livet. Helgonen gav sig mycket tid till att vara med sig själv.. Vi kan lära av dem.

Gudinnan ger mig nu vägledning
hela tiden att det är dags att gå djupare igen... att den andliga vägen kallar där jag mer och mer kan leva från mitt djupaste sanna jag i sann njutning och glädje och där jag släpper taget om den lilla viljan i mig och lyssnat till den Stora Gudinnans vilja med mitt liv.

Det djupaste viktiga i livet är ju kärleken
Kärleken till oss själva, varandra och till Moder Jord. Hur mycket tid av min dag spenderar jag i kärlek? Hur stor del av mitt liv är jag i kärlek och hur mycket kärlek ger jag ut till dem runt omkring mig? Hur mycket kärlek ger jag till mig själv just nu?


Joakim Kohls hade konsert och räfsade gräs

Att våga gå på djupet
Joakim Kohls räfsar gräset här utanför fönstret just nu. Det är kärlek.. kärlek till oss och till Mundekulla... Joakim har valt att utbilda sig till präst och kommer bli en mycket fin och öppen sådan. Att gå den vägen ger tid till eftertanke och att fundera på de djupare frågorna i livet. Joakim delade mycket djupa och fina tankar och erfarenheter med oss igår kväll genom att sjunga så fint omkring mycket av det jag nu skrivit om, vilket gav mig lite djupare inspiration. Gudinnan sänder budbärare till oss hela tiden.. Lyssna .. ofta är det de människor som finns runtomkring oss och som vi möter som har ett budskap till oss...

Vilka budskap har Gudinnan gett dig i helgen?
Vilka har du mött i helgen? Var det någon som sa eller gjorde eller visade något som slog an en ton i dig.. Fundera vidare på det då. Vad väcktes i dig? Vad kan du utveckla.. Lyssna till budskapen som kommer till dig med vinden denna sommar .. rusa inte bara vidare utan ta emot de gåvor som livet, Gudinnan eller änglarna sänder i din väg... Ge dig tid till stillhet att smälta dem. Ge dig tid till att utvecklas på djupet.. låta dina rötter komma ner djupt i myllan så att din inre Gudinna äntligen kan blomma ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Tack för att du ger dig tid att kommentera. Du som inte har en egen blogg eller googlekonto kan i rutan "Kommentera som" välja: Namn och webbadress (funkar nog även utan webadress), eller Open ID eller Anonymt.
Hoppas det fungerar annars får du prova dej fram !
Varmt tack, din feedback betyder mycket för mig... Anne Solveig